پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 فروردین 1401 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 118567

گلایه عشایر لنده از مسئولان

تعدادی از عشایر لنده به دلیل نبود جاده‌های دسترسی به مناطق ییلاقی خود به فرمانداری واداره امور عشایر مراجعه و از بی توجهی به آنها گلایه کردند.

صدای جنوب:

تعدادی از عشایر لنده به دلیل نبود جاده‌های دسترسی به مناطق ییلاقی خود به فرمانداری واداره امور عشایر مراجعه و از بی توجهی به آنها گلایه کردند.

سیدصفدر نبک آیین رئیس اداره امور عشایرلنده در همین ارتباط به صدای جتوب گفت: گلایه عشایر به حق بوده وقصور از طرف ما می باشد که شهامت عذر خواهی را دارم و از  عشایر پوزش می طلبم.

رییس اداره امور عشایر لنده افزود: متاسفانه در این زمینه کاری از عهده  شهر ستان بر نمی آید ضمن اینکه طبق قاتون اداره امور عشایر باید قبل از کوچ عشایر بازگشایی جادها را انجام دهد.

وی تاکید کرد: با مدیر کل عشایراستان و معاون وی وکارشناس عمران چندین بار تلفنی ومکاتبات اداری را انجام داده ایم اما پیگیری ها  به نتیجه نرسیده است.

نیک آیین ابراز امیدواری کرد: مسئولین جهت ایاب وذهاب بهتر عشایر به مناطق عشایری در سریعترین زمان ممکن چاره اندیشی کنند.

برپایه گزارش صدای جنوب۰توسعه فرهنگ شهر نشینی و توجه به متمرکز گرایی در شهرها و روستاها هیچگاه نقش عشایری در جامعه ایلیاتی کم رنگ نشده است و این نقش همواره به عنوان یک فرهنگ اصیل زنده مانده است.

شهرستان لنده از جمله شهرستان های عشایری استان کهگیلویه وبویراحمد است که در فصل کوچ عشایر پذیرای بیش از ده هزار نفر عشایری و بیش از هفتاد هزار دام سبک و سنگین در چهار منطقه عشایری کوه سیاه، سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار است.

مهمترین ویژگی شهرستان لنده در داشتن همزمان دو اقلیم سردسیری و گرمسیری به طور همزمان در کمتر از یک یا دو ساعت است و باعث شده این شهرستان را به یکی از قطب های تولید دام و زنبور عسل و روغن محلی خوراکی تبدیل کند.

ارائه خدمات متنوع به عشایر منطقه که بیشتر از شهرستان های لنده، بهمئی، بهبهان، آغاجاری هستند باعث شده است تا در زمان کوچ شاهد حضور طوایق مختلف در مناطق مختلف ییلاقی شهرستان لنده باشیم.

در این بین توجه به مطالبات عشایر مهمترین نقش را در افزایش سهم تولیدات دامی و عشایری دارد که توجه به بحث جاده دسترسی عشایر، توجه به امر بهداشت و رسیدگی مداوم گروه های بهداشتی به انان، ضرورت حضور دامپزشکی و اجرای طرح واکسناسیون دام هاف پوشش تلفن همراه در همه مناطق عشایری به خصوص در زمان بحران، ابرسانی مکرر به همه مناطق از جمله نیازمندی های مکرر عشایر در شهرستان لنده است.

صدای جنوب، مشکلات عشایر را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت