پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اردیبهشت 1401 ساعت 02:02:: شناسه خبر: 118850

شب قدر، شب تعهد برای ایجاد تحول است

همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مراسم پرفیض شب قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد با سخنرانی حجت الاسلام عبودی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار و برنامه مخصوص شب احیاء، عزاداری و مداحی  توسط مداحان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه کهگیلویه اجرا شد.

صدای جنوب:

همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مراسم پرفیض شب قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه کهگیلویه  با سخنرانی حجت الاسلام عبودی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار و برنامه مخصوص شب احیاء، عزاداری و مداحی  توسط مداحان اجرا شد.

حجت الاسلام عبودی در سخنانی  اظهارداشت: بدون رعایت مقدمات نمی توانیم بهره اصلی را از شبهای قدر ببریم.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه ویویراحمد ادامه داد: باید استراحت به جسم داد تابتوانیم از این فرصت شبهای قدر استفاده نماییم و این مورد در اداب زیارت هم همینطوراست ومختص شب قدر تنها نیست.

عبودی گفت: جسم مرکب روح انسان است ومهمتر ازجسم، روح انسان می باشد.
وی بابیان اینکه خداوند شب قدر را دردهه سوم قرارداده افزود: آمادگی برای ورود به شبهای قدر نیازمند امادگی ویرنامه ریزی روح است که لازمه ان هم  تغییر رفتار چون پاک کردن روح از عداوت و کینه است.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه  بویراحمد ادامه داد:در شب های قدر بخیل نشویم و برای همه مومنان دعاگنیم تا دعای خودمان هم مستجاب شود و این سنت خداوندی است.

عبودی شب ۲۱ماه رمضان را شب توجه خواند و افزود: نباید از اهمیت این شب با مشغول بودن در فضای محازی و بیان حرف ها و کارهای بی ارزش غافل شویم.

وی گفت: معامله باخداوندراحت است و خدابزرگ است وانسان بایدخودش را درشبهای قدر اذیت نکند و اگاه باشیم که خداوند توجه مارامیخواهد.
ححت الاسلام عبودی در ادامه سخنان خویش افزود: در شب قدر هیچ جبزی بهتر ازاجتماع نیست، زیرا خداوند جمع را برای اشک حتی یک دل شکسته مورد بخشش خود قرار می دهد چون چیزی در محضر خدا بالاترازاشک مومن نخواهد بود.
وی با ذکر پنجمین نکته بیان داشت: خدافرموده است که ما پاداش ینده را متناسب با او قرار خواهیم داد و  بر ورود انسان مومن با خوشبینی به مجالس و بدون تردید همواره تاکید می کندـ
حجت الاسلام عبودی در جمع بندی سخنانش افزود: شب فدر، شب قول دادن به خداست وشب تعهدهاست، تلاش کنیم که تغییروتحول نماییم، خصلت های بد را از خوددورکنیم و بدانیم که دنیا به چیزی نمی ارزد و نباید رذایل اخلاقی را نهادینه کنیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت