پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1401 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 120753

آنچه در سفر مدیران استانی به شهرستان لنده گذشت:

تکمیل پروژه دشت بن با بیش از ۵٠٠هکتار اولویت لنده است/تعیین تکلیف پروژه راه ارتباطی لنده_تراب+تصاویر

سفریک روزه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل استانی به شهرستان لنده با هدف بازدید از پروژه های عمرانی برگزارشد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل استانی به همراه مدیران شهرستان لنده از پروژه های عمرانی شهرستان بازدید کردند.

غبارروبی از گلزار شهدای گمنام شهرستان لنده در بدو ورود به شهرستان لنده نیز آغاز گر برنامه های این سفر بود.

در این سفر یک روزه پروژه های حوزه راه وشهرسازی، کشاورزی و خدماتی و شهری وروستایی مورد بازدید قرار گرفتند.

بازدید از آخرین وضعیت پروژه راه ارتباطی لنده_تراب، ایستگاه پمپاژ روستای آبزرگه، طرح هادی روستاهای کهناب و دم تنگ، شهرک بهاران، بازدید از پارک کوهپایه لنده از جمله بازدیدهای مهمی بود که امروز مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در جلسه شورای اداری شهرستان لنده سید ابراهیم موحد رئیس دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مدیران خواست یا قول ندهند و یا اگر قول دادند آن را عملی کنند.ـ

موحد گفت:مدیران باتوجه به ظرفیت مجموعه اداری خویش قول دهند و برنامه ارائه نمایند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از قول ها که عملی نمی شود مردم را به نظام بدبین می کند.

فرماندار  شهرستان لنده نیز گفت: انتظار مردم از مسولان به خصوص در حوزه عمران و توسعه و کشاورزی و شهری بیشتر است.

جلال دانش گفت: تلاش های خوبی در حوزه ارتباطات بیش از ١٢میلیارد تومان برای شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم جهش خوبی در حوزه ارتباطات داشته باشیم.

وی گفت:بیش از ۶٣درصد راههای شهرستان خاکی هستند و مابقی نیز نیازمند اصلاح و توسعه هستند و در برخی پروژه ها پیمانکاران ضعیفی هستند که خدمات نظام را زیر سوال خواهند برد.

دانش گفت:امیدواریم در حوزه لنده_تشان و لنده_تراب نیازمند همت و تلاش بیشتری از مسولان حوزه راهداری هستیم.

وی گفت: جاده روستای کتج بیش از ٣بار زیرسازی شده است ولی هرگز رنگ اسفالت را ندیده است.

فرماندار لنده گفت: در حوزه اصلاح شبکه برق ١٢روستای شهرستان سرعت کار کم است که انتظار داریم این مهم با سرعت بیشتری همراه شود و گاها نیز جابجایی یک تیر برق چندین سال طول میکشد.

وی گفت:در شهرک های فجر، بهاران، سراسیاب مشملات زیادی داریم که انتظار داریم این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار لنده گفت:امیدواریم در حوزه ورزش و جوانان که بیشترین مشکلات را داریم انتظار است بحث رئیس این اداره در لنده هرچه سریعتر تعیین شود.

وی گفت:بیش از ٢٠خیابان در سطح شهرلنده داریم کهدفاقد شبکه توزیع آب شرب هستند که نیازمند حمایت ویژه است.

دانش گفت:در بحث گاز رسانی به روستاهای بخش موگرمون و حوزه بخش مرکزی صورت گیرد و متاسفانه چندین بار برای بحث خرابی جاده روستای آتشگاه را خراب کردند و نسبت به اصلاح و آسفالت آن اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت:شهرداری ما چندان دارای تمکن مالی نیست و نیازمند حمایت ویژه است که امیدواریم حوزه مدیریت شهری استان حمایت ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد:انتظار داریم مدیرکل بنیاد مسکن یکبار هم که شده است از روند طرح هادی روستاهای شهرستان بازدید داشته باشند.

دانش گفت:بحث مشکلات زمین های روستایی یکی از چالش های مهمی است که چندسالی است که در روستاهایی که فرد بیش از ٧٠سال سکونت دارد را منابع ملی و طبیعی اعلام می کنند و اعلام داشتند که باید پول این زمین ها را نیز باید پرداخت کنند که به خودی خود یک چالش بزرگ است.

شهردار لنده در ادامه با گلایه از برخی ادارات شهرستان لنده گفت:ادارات خدمات رسان در بحث کنده کاری های خیابان ها واقعا تخریب ها به گونه ای است که یک خیابان را بیش از ٣الی ۴بار تخریب می کنند که نشان دهنده فرسوده بودن شبکه آب است.

سلمان رنجبر گفت: در بحث نیروی انسانی و کارخانه آسفالت مشکلات زیادی داریم که انتظار می رود استانداری حمایت ویژه ای در این حوزه داشته باشند.

در ادامه نیز مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت:بنیادعلوی بیش از ۴سال است که در این شهرستان فعالیت دارد که انتظار داریم نسبت به تکمیل پروژه ها همت کنیم.

علی نیکبخت گفت:در حوزه کشاورزی بیش از ٢۵میلیارد تومان اعتبار در بحث آبیاری دشت بن را داریم که بیش از ٧میلیارد تومان سهم بنیاد علوی بود که بیش از ۵میلیارد تومان لوله خریداری شده است.

وی گفت:بحث ساخت مسکن محرومان یکی از مهمترین اقداماتی است که امیدواریم در زمان خود بتوانیم این مهم را عملیاتی کنیم.

مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: در بحث ساخت مرکز توان بخشی بهزیستی بیش از ٢میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تامین اعتبار جدید داریم که این اعتبار به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی گفت:بیش از ۵٠٠میلیاردتومان سهم اعتباراتی بنیادعلوی برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم در تخصیص اعتبارات سهم شهرستان لنده در اجرای طرح اشتغالزایی گام های اساسی برداشته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پروژه دشت بن یکی از پروژه های مهم استانی است که بالاترین اعتبار با بیش از ١۵میلیارد تومان برای این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری به استان تامین و تخصیص یافت.

معتمدی گفت: در سفر گذشته نیز قول های به مردم شهرستان لنده داده بودیم که بیش از ١٢٠متر کانال ابیاری اراضی کشاورزی بااعتبار ۱۲۵میلیون تومان بود که ۹۰درصد کارناکنون انجام شده است.

وی بابیان اینکه پمپ های ابلش و ابرزگه تعمیر شده اند تصریح کرد: قنوات مونه، مال اخوند، کتج و شیتاب نیزنیز تامین اعتبار شد.

معتمدی پور تصریح کرد: تمام قول هایی که در سفر استاندار به لنده داده بودیم عملی شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار گفت: در بحث تامین اعتبارات پروژه دشت بن تمام اعتبارات سال ١۴٠١برای ساخت ایستگاه پمپاژ تعیین و تخصیص یابد.

حاجی زاده گفت:بحث جاده لنده_تراب و تکمیل پل تراب از مهمترین پروژه های حیاتی شهرستان لنده است که با وجود راه اندازی پل هنوز خبری از تکمیل راه نیست که در بحث سفر ریاست جمهوری نیز ۵کیلومتر باقی مانده نیز تعیین و تکلیف خواهدشد.

وی گفت:وعده هایی سفر قبلی به جز دو مورد اجرایی شده است که یکی بحث مدرسه شهرک فجر و دیگری عدم آسفالت جاده روستای کتج است.

مدیر کل راهداری استان گفت: بیش از ٩٨کیلومتر اسفال و بیش از ٣٨کیلومتر راه روستایی خاکی داریم که امیدواریم در آینده صورت گیرد.

وی گفت: پیمانکار جاده کتج و روستاهای لنده جهت خلع ید معرفی شده است ولی امیدواریم در اسرع وقت پیمانکار شروع کند.

وی در ادامه گفت:روستاهای بالای ٢٠خانوار جامعه هدف ما است که در سال جدید این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: ١٧روستای بالای ٢٠خانوار داریم که تاپایان سال٩٩ بیش از ٢میلیارد و ۵٠٠میلیون تومان اجرایی شده است.

وی گفت: بیش از ١۵هزار متر قیر رایگان برای روستاهای شهرستان لنده تعیین شده است و امیدواریم مشکل روستای قیام اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: بیش از ١٠٠هزار متر زیرسازی را با بنیاد تفاهم نامه داریم که اگر این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود ما در کمتر از دوماه این سطح را آسفالت خواهیم کرد.

تصاویر تکمیلی

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت