پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1401 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 121177

گام نخست برای حرکت به سوی تحقق یک عدد بزرگ اقتصادی/ظرفیت ویژه بخش کشاورزی از دیدگاه استاندار کهگیلویه وبویراحمد

استاندار گفت : اینکه ما فقط در حوزه عمرانی تلاش کنیم نمی توان به توسعه رسید بلکه باید حتما در خصوص توسعه اقتصادی ، متناسب با سیاست های اعلام شده دولت اقدام کنیم.

صدای جنوب:

شورای برنامه ریزی استان در حالی برگزار شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این نشست را مبنایی برای تحرک جدی مدیران در راستای تحقق یک عدد بزرگ پیشرفت اقتصادی تعیین شده از طرف دولت برای استان ، اعلام کرد.

به گزارش صدای جنوب ، استاندار گفت : اینکه ما فقط در حوزه عمرانی تلاش کنیم نمی توان به توسعه رسید بلکه باید حتما در خصوص توسعه اقتصادی ، متناسب با سیاست های اعلام شده دولت اقدام کنیم.

سید علی احمدزاده افزود : همه ما از مدیران استانی تا شهرستانی لازم است برای یک تحول بزرگ اقتصادی در استان آماده باشیم و نباید از این حوزه به بهانه توسعه عمرانی غافل شویم.

احمدزاده گفت : بر اساس پیش بینی رشد اقتصادی دولت، کهگیلویه و بویراحمد باید به رشد تعیین ۷./۹ درصدی (۹ و هفت صدم درصدی در سال ۱۴۰۱درصد برسد که البته من در جلسات با مسئولین کشوری انتقاد داشتم که چگونه شما ما را با استانی مانند اصفهان و دیگر استان های برخوردار یکسان می بینید ؟!هر چند که این تکلیف شما برای ایجاد انگیزه باشد اما زیرساخت های ما به شدت نیازمند توسعه است.

وی ادامه داد : برای رسیدن به چنین رشد اقتصادی ، حداقل ۶۰ هزار میلیارد اعتبار و سرمایه گذاری نیاز است که عدد بسیار بزرگی برای کهگیلویه و بویراحمد است.

احمدزاده به برخی مشکلات در مسیر رسیدن به این عدد از رشد پیش بینی شده دولت اشاره کرد و گفت : سرمایه گذار باید انگیزه داشته باشد که برای این منظور نیازمند ایجاد شرایط جذاب برای سرمایه گذاران هستیم .

دکتراحمدزاده تاکید کرد: مدیران و فرمانداران، متولیان، صاحبان و دانشمندان حوزه اقتصادی هر ایده و فکری نو و دانش بنیان برای تحول در بخش اقتصادی استان دارند آن را ارائه دهند تا در حوزه اشتغال و تولید استان بکار گرفته شود تا بتوانیم به رشد تعیین شده برسیم که اگر محقق شد بزرگترین اقدام در توسعه استان را انجام داده ایم .

استاندار افزود : برای تحقق رشد اقتصادی تعیین شده ، بانک ها باید پای کار باشند ضمن اینکه بروکراسی اداری “امروز برو ، فردا بیای” دستگاه های اداری باید تمام شود .

احمدزاده گفت :در بخش کشاورزی می توان تعداد زیادی شغل ایجاد کرد به عنوان مثال فقط در منطقه طسوج شهرستان چرام با برنامه ریزی منظم می توان ۱ هزار شغل ایجاد کرد این در حالی است که در دیگر مناطق استان با وجود دشت ها و آب فراوان ، هم چنین پتانسیل هایی داریم.

لزوم توجه به حوزه فرهنگی در توسعه

معاون سیاسی استاندار هم در این نشست گفت : به نظر می رسد در توزیع اعتبارات به حوزه فرهنگی کمتر توجه می شود .

سید جواد هاشمی افزود : یکی از مسیرهای توسعه استان مربوط به پتانسیل های گردشگری است که در این زمینه یازمند کار بیشتری هستیم .

هاشمی ادامه داد : تولید فیلم یکی از راه های معرفی ظرفیت های استان است که از این ظرفیت در استان استفاده ای نمی شود در حالی که ما هنرمندانی داریم که در سطح جهانی موفق عمل می کنند.

در این نشست به ظرفیت های اقتصادی ایجاد شده ناشی از برگزاری بازی های جام جهانی در کشور قطر اشاره شد و با توجه به ظرفیت های استان ، برنامه ریزی برای به دست آوردن سهمی از منافع اقتصادی آن تاکید شد.تابناک

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت