پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1401 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 121224

آموزش ۲۳۸ هزار نفر روز پیشگیری و کنترل حریق جنگل‌ها در کشور

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌‎های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:در سال گذشته بیش از ۲۳۸ هزار نفر روز از مردم جوامع محلی و مجریان آموزش‌های لازم مربوطه برای پیشگیری و کنترل و حریق را فرا گرفتند.

حسین میرزایی در بازدید از عرصه های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در کشور ۱۸۵ هزار نفر همیار طبیعت با هدف گسترش فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی و داشته‌های با ارزش زیست محیطی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۳۸ هزار نفر روز از مردم جوامع محلی و مجریان آموزش‌های لازم مربوطه برای پیشگیری و کنترل و حریق را فرا گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌‎های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در راستای جلب مشارکت و همراهی مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی، بخشی از وظایف و فعالیت های این سازمان به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده است، تصریح کرد: امسال بیش ۱۳۶ میلیارد ریال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای بخش فرهنگ سازی منابع طبیعی در نظر گرفته است.

میرزایی عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت قانونی و توانمندسازی تشکل های مردم نهاد، سال گذشته ۲۰۴ قرارداد واگذاری کار به تشکل ها و نهادهای مردمی منعقد و بخشی از کارهای اجرایی به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار به تشکل‌ها و نهادهای مردمی واگذار شد.

وی گفت: جلب مشارکت مردم یک راهبردی الزامی است و درهمین راستا سال گذشته بیش از ۲۳۹ نهاد مردمی فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان تشکل های دوست دار طبیعت، سازماندهی شدند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌‎های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: جلب مشارکت های مردمی یکی از راهبردهای اصلی سازمان جنگل ها می باشد زیرا همه مردم به شکل های مختلف با منابع طبیعی در ارتباط هستند.

میرزایی بیان کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در سطح مدارس، روستاها و مناطق عشایری و شهری نیز نمود پیدا کرده است.

وی با اشاره به وظایف مدیران منابع طبیعی افزود: ساماندهی تعاونی‌ها و تشکل‌های تخصصی برای مشارکت دراجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را می‌توان سیاستی اصولی در جهت مشارکت جوامع محلی و ذی‌نفعان در مدیریت و حفاظت از انفال باشد و این امر به‌صورت جدی در دستور کار سازمان و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها قرارگرفته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت