پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1401 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 121353

حجت الاسلام موحد خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت:

تکلیف‌گرا و هم‌صدا باشید/ایجاد تحول با درآمدزایی پایدار امکان پذیر است

نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت با نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صدای جنوب:

نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت با نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این نشست که نیکویی زاده شهردار دهدشت نیزحضورداشت، با بیان اینکه مدیون آراء مردم هستیم اظهار کرد: برای رفع مشکلات باید ید واحد شویم و اگر هر کسی بر اساس نگرش خود پیش برود، تمام اعتبارات را هم داشته باشید هیچ‌کاری پیش نخواهد رفت.

وی خطاب به اعضای شورا که به مردم قول دادید تحول ایجاد کنید گفت: قول‌هایی که به مردم داد‌ه‌اید فقط یک درصد آن را اجرایی کنید، و اجرایی کردن وعده‌ها در گرو این است تکلیف‌گرا و هم‌صدا باشید.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های ایجاد تحول را درآمدزایی پایدار عنوان و تصریح کرد: خارج از این فکر نمی‌توانیم شهر و شهرداری را نجات دهیم.

حجت‌الاسلام موحد گفت: برای برون‌رفت از این وضعیت اسف‌بار، از دیگر شهرداری‌ها که کارهای اقتصادی انجام داده‌اند الگو بگیرید.

 

وی تعلل در ابلاغ طرح جامع را گرفتن استعلامات عنوان کرد.

موحد یکی از راه‌های توسعه دهدشت را بافت تاریخی بلادشاپور عنوان و بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به شهرستان خواهیم آورد و امیدواریم با حضور وی تحول در این بافت به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر چند موضوع مشخص قابل طرح را جمع‌بندی کنند که بشود در یک وزارتخانه‌ مطرح کنم تا به یک نتیجه برسیم.

محمد آران‌پور رئیس شورای شهر دهدشت نیز اظهار کرد: ورودی‌های شهر که چندین سال به سرانجام نرسیدند و اکنون با این روند خوبی که دارند امیدواریم در سال‌جاری برای همیشه مشکل ورودی‌ها حل شود.

 

وی با توجه به تصویب طرح جامع شهر دهدشت گفت: چندین ماه است که منتظر ابلاغ و تحویل آن به شورا هستیم و در صورت تحویل، اولین اقدام اجرایی کردن کمربندی سوم هست که باید رضایت همه مالکان را جذب و شروع به کار کنیم.

 

آران‌پور با بیان اینکه اجرایی شدن کمربندی سوم به توسعه شهری کمک می‌کند گفت: سه هزار قطعه زمین در این مسیر وجود دارد که دوهزار قطعه آن برای ساخت و ساز آماده هست و می‌تواند درآمدزایی خوبی برای شهرداری باشد.

 

وی افزود: طرح بازآفرینی دهدشت همزمان با طرح بازآفرینی گچساران از سال ۱۳۹۵ شروع شد، اکنون طرح گچساران ۹۵درصد اجرا شده و طرح دهدشت فقط در حد گرفتن جلسات بی‌نتیجه راکد مانده است.

 

آران‌پور با بیان اینکه شهرداری بیش از یک سوم حقوق کارمندان و کارگران خود را نمی‌تواند پرداخت کند گفت: این کم‌کاری به شورا و شهرداران قدیم بر می‌گردد که درآمد پایداری برای این شهرداری ایجاد نکردند و نتوانستیم بخش خصوصی را وارد کنیم.

 

وی افزود: در بحث آلایندگی هوا، از قبال فروش نفت فقط یک‌بار به ما کمک شده است.

 

رئیس شورای شهر دهدشت بودجه شورا را حدود ۳۰ میلیاردتومان عنوان و تصریح کرد: از این میزان ۱۸ میلیاردتومان پرداخت حقوق است و تنها با ۱۰میلیارد شهر را اداره می‌کنیم.

 

وی افزود: شهرداری در وضعیت بحران مالی قرار دارد و نیازمند مساعدت ویژه نماینده حوزه انتخابیه است.

 

علیرضا نیکویی‌زاده شهردار دهدشت نیز در این نشست مهم‌ترین معضل شهرداری را دفن غیراصولی زباله‌ها عنوان و خواستار راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله از طریق بخش خصوصی شد.

 

وی از عدم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، ناوگان فرسوده، به سرقت رفتن تجهیزات پارک‌ها در ایام کرونا، فرسوده بودن ماشین‌های آتش‌نشانی به عنوان بخشی از مشکلات حوزه شهرداری نام برد و تصریح کرد: ناوگان حمل زباله به گونه‌ای فرسوده شدند که حتی پلاک ندارند.

 

وی با توجه به خدمات شهرداری به برخی پروژه‌ها از جمله پتروشیمی و آبرسانی به چهار شهر گفت: این‌ پروژه‌ها باید سالانه به شهرداری عوارض پرداخت کنند اما هیچ‌گونه همکاری با شهرداری ندارند.

 

نیکویی‌زاده با توجه به تعلل در ابلاغ طرح جامع شهری، خواستار تسریع در این راستا از نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی شد.

 

ایمان داورپناه سخنگوی شورای شهر دهدشت نیز در این نشست اظهار کرد: شهرداری دهدشت در بحث تعداد ایستگاه آتش‌نشانی و سرانه افراد، با استانداردها مطابقت ندارد.

 

وی افزود: ایستگاه دوم وجود دارد اما فاقد ادوات آتش‌نشانی هست و نیاز به تجهیزات دارد.

 

داورپناه گفت: شهرداری دهدشت در حوزه نقلیه فاقد هرگونه ماشین آلات و هم‌چنین ماشین حمل زباله به اندازه کافی ندارد.

 

وی با توجه به حذف برخی اعتبارات در استان بیان کرد: اعتباراتی به عنوان تملک دارایی مصوب می شود که سال گذشته این اعتبار ۱۹ میلیاردتومان بوده و به ۶ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که باعث لطمه بزرگ به شهرداری دهدشت شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت