پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 خرداد 1401 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 121566

امام جمعه سوق:

مسئولان در مقابل نقد دلسوزانه ائمه جمعه موضع گیری نکنند

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه سوق برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام بیانات ارزشمندی را مطرح کردند که اکثر آنها توصیه به فعالان عرصه های انقلابی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی بود.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود: دراین بیانات مقام معظم رهبری بیان داشتند: نگذارید حقیقت انقلاب را واژگون کنند ، نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ یا تحریف کنند ، نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند یعنی تابع سبک سیاست و زندگی غربی نباشید.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب تاکیدکردند: دروغ ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید ، از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره ببرید ، نگذارید وانمود کنند که کشور به بن بست رسیده است ؛ باید از مسئولان قدرشناسی کرد.

کیانی اصل با بیان اینکه  شنبه ۲۱ خرداد ۱۱ ذیقعده ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام است، افزود: یکی از مهمترین جلوه های مهربانی امام رضا ، رفتار ایشان با مردم است. در تاریخ نمونه‌های متعددی از سیره مردم دارانه امام نقل شده است.

خطیب جمعه سوق ادامه داد: برای سنجش مردمی بودن شاخص هایی وجود دارد : اولین شاخص عمل کردن به سیره پیامبر و ائمه است ؛ در زمینه توجه به محرومین و مستضعفین جامعه ، دومین شاخص این است که مسئول خودش را خدمتگزار به مردم بدانند ، سومین شاخص این است که در مسائل اقتصادی و نظامی و سازندگی کشور به مردم تکیه کنند ، چهارمین شاخص : تماس با مردم و از نزدیک پای صحبت مردم نشستن است.

حجت الاسلام کیانی اصل گفت: تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران گواه دیگری بر غلبه مباحث سیاسی بر مباحث فنی نشان از عدم استقلال آژانس و عدول از اصول حرفه‌ای گری است.

وی تصریح کرد: این قطعنامه در عمل تاثیر حقوقی یا عملی نداشته و به هیچ وجه ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت یا احیای قطعنامه های رفع شده از سوی شورای امنیت نخواهد بود ؛ البته جمهوری اسلامی حق دارد که در صورت نقض تعهدات از سوی طرف‌های مقابل ، تعهدات خود ذیل برجام را به صورت کامل یا بخشی متوقف کند و در صورت توقف به هیچ وجه مرتکب اقدامی خلاف متن برجام یا قوانین بین المللی نشده است.

امام جمعه سوق افزود: صدور این قطعنامه نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات با آژانس نیست و قطعاً ایران گام‌های متقابل را برمیدارد و رئیس جمهور انقلابی هم فرمودند : خیال می‌کنید با صدور قطعنامه عقب‌نشینی میکنیم ، به نام خدا و به نام ملت ایران یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

کیانی اصل بابیان اینکه دوران بزن دررو تمام شده است ،خاطرنشان کرد: یک کشتی از ما را دزدیدند و ما دو کشتی از آنها را توقیف کردیم تا همه بدانند تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری دشمنان اقدام متقابل است و مجبور شدند کل محموله نفتی ایران را برگرداند.

حجت الاسلام کیانی اصل گفت: ائمه جمعه در کنار مردم به پیگیر مشکلات مردم و همچنین در کنار دولت ها و کمک کار دولت ها هستند و در این دولت هم همینطور است ؛ اگر ائمه جمعه انتقاد می کنند یابرای حل مشکلات شهر مطالبی را بیان می کنند مسئولان باید با جان و دل که این انتقاد قطعاً دلسوزانه است از آن استقبال کنند مسئولان باید گوش شنوا برای انتقاد داشته باشند نه اینکه موضع بگیرند.

برپایه گزارش صدای جنپب، نمازجمعه امروز بنام شهید غلام حسن حسینی نامگذاری شده بود.

این شهید در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای فقیر و مذهبی متولد شد.

وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهر سوق گذراندند و در آغاز جنگ به خاطر عشق و علاقه به امام و انقلاب داشتند در حراست پاسداری از کیان اسلام و انقلاب پرداختند.

شهیدی که تنها فرزند پسر خانواده بود و پدرش هم در جبهه حضور داشت و وقتی خبر شهادت ایشان را دادند پدر بزرگوارشان در شهر حضور نداشتند.

خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان : شوخ طبع و خنده رو بود و به دیگران کمک می کرد.

ایشان سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۰۴ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید و مدت ۱۷ سال جنازه‌اش مفقود بود و بعد از ۱۷ سال پیکر ایشان پیدا شد و در شهر سوق به خاک سپرده شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت