پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1401 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 121721

بزرگترین مجتمع نان جنوب کشور در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت

مدیرعامل کارخانجات آرد ونان کوبودنا در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید، خطر بیکارشدن کارگران و رکود بخشی از کارخانه که با تلاش کارآفرینان برتر پا گرفته، تهدید می‌کندو حالا این واحد صنعتی برای ادامه حیات نیازمند حمایت جدی مسئولان بوده تا بتواند در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

به گزارش  صدای جنوب ، بهمن ۱۳۹۴ مجتمع نان صنعتی کوبودنا؛ یکی از کارخانه های تولید نان صنعتی ایران توسط معاون رییس جمهور وقت، در یاسوج افتتاح شد و هم اکنون ۱۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

در کوبودنا  به عنوان بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور ۱۵۰ نوع نان پخت می شود که باعث تاثیرگذاری این کارخانه در شرایط بحرانی و بحث پدافند غیرعامل است.

این کارخانه بویژه در زمینه پدافند غیرعامل و امنیت غذایی بسیار مهم است برای نمونه در ۲ سال گذشته در بحث بحران کرونا حتی یک روز تعطیلی نداشته است.

در این واحد تولیدی بزرگ ۲ کارخانه شامل نان کوبودنا و آرد باقری مستقر هستند که زیر مجموعه گروه صنایع غذایی آرد و نان کوبودنا می باشند.

یکی از برنامه‌های مهم این واحد تولیدی نان صنعتی، روی آوردن به تولیدات دانش‌بنیان است.

برای اولین بار در کشور توسط این کارخانه نان حجمی بلوط تهیه شده و همچنین انواع نان سلامت، رژیمی، پروبیوتیک و غیره تولید کرده است.

این کارخانه به زودی خبرهای خوبی در بحث محصولات جدید خود را خواهد داشت.

نان، برکت سفره ایرانی است

نان، برکت سفره ایرانی، غذای اصلی مردم ایران است و دسترسی ملت به انواع سالم، بهداشتی و ارزان قیمت از دغدغه های دولت است.

قوت غالب مردم ایران را تشکیل می دهد ،بنابراین تهیه ،تولید و عرضه سالم و بهداشتی بسیار مهم است و واحد تولیدی کوبودنا ۲ کالای اساسی مهم از جمله نان و آرد را تامین می کند.

چالش های پیش روی این واحد صنعتی

ساخت این کارخانه الگوی موفقی از سرمایه گذاری برای کمک به توسعه یک استان محروم به شمار می رود اما این روزها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، چالش ظرفیت خالی کارخانه آرد، مشکل تامین شکر و روغن، کم بودن سهمیه گندم از جمله موضوعاتی است که این واحد صنعتی با آن روبروست.

در سایه تخصیص ندادن گندم و آرد مطابق سهمیه، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت این کارخانه راکد مانده است، در حالی که این ظرفیت مهم می‌تواند هم بر تولیدات استان بیفزاید و هم نقشی مهم در اشتغالزایی پایدار داشته باشد.

مدیرعامل کارخانه کوبودنا  گفت: مشکل مهم این کارخانه کمبود سهمیه گندم است و همین امر موجب شده که کارخانه  با ۱۸ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد .

بهرام باقری ادامه داد: می طلبد متولیان امر تجدید نظری در بحث سهمیه کارخانه در نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: هم اینک سهمیه گندم ماهانه ۲ هزار و ۳۰۰ تن است که ظرفیت کارخانه ۹ هزار تن در ماه است.

مدیرعامل کارخانجات آرد و نان کوبودنا تصریح کرد: این کارخانه این ظرفیت را داراست که بتواند آرد استان های مجاور را تامین و حتی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشته باشد.

وی ادامه داد: دیگر چالش اصلی این کارخانه تامین شکر و روغن است.

چهار تصمیم مهم در بازدید مسئولان حوزه اقتصادی استان از کوبودنا

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سید احسان عسکری طی بازدید انجام شده تاکید داشت که مسئولان استانی باید همکاری لازم برای رفع مشکلات گروه صنایع غذایی آرد و نان کوبودنا بعمل آورند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هفته جاری تعدادی از مسئولان اقتصادی استان از این واحد صنعتی بازدیدی داشتند که مشکلات این واحد صنعتی بررسی شد.

کریم روزبهان افزود: در این بازدید با توجه به ظرفیت کارخانه، مقرر شد افزایش سهمیه گندم کارخانه آرد باقری بررسی شود.

وی ادامه داد: همچنین وعده هایی در خصوص بررسی تامین تامین دو کالای اساسی شکر و روغن برای کارخانه نان کوبودنا داده شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی دستگاه های دولتی در استان مکلف شده اند که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و شعار امسال و برنامه های دولت برای رونق و حمایت از تمام واحد های تولیدی استان از جمله این کارخانه همکاری لازم را داشته باشند.

روزبهان تاکید کرد: همچنین به پیشنهاد معاون اقتصادی استاندار استان در راستای حمایت از تولید، سیستم اداری استان موظف اند برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در صورتی که کیفیت کالا در این استان همتراز با دیگر استان ها باشد از واحد های تولیدی همین استان کالای مورد نیاز خود را برای تشریفات و پذیرایی تهیه کنند.

انتظارات متولیان کارخانه کوبودنا در دولت سیزدهم

باقری تاکید کرد: بیش از یک دهه از نام گذاری سال ها با عناوین اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب می گذرد در ادامه همین توجهات، امسال نیز به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” نام گذاری شده است که نشان دهنده توجه به اقتصاد و معیشت مردم است.

وی ابراز داشت: انتظار می رود امسال مسئولان در بحث تولید نگاه ویژه ای برای حمایت از تولیدکنندگان داشته باشند.

مدیرعامل کارخانجات آرد و نان کوبودنا گفت: تامین سهمیه گندم برای کارخانه ارد و تامین سهمیه آرد برای کارخانه نان صنعتی مشکل این واحد بزرگ صنعتی است که نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان وجود دارد و امید است این مهم یکبار برای همیشه رفع شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت