پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1401 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 122592

شورای اداری کهگیلویه به دیدار مسئولان قضایی رفت

همزمان با هفته قوه قضائیه در دیداری خاص، شورای اداری کهگیلویه به دیدار مسئولان قضایی رفت.

صدای جنوب:

امام جمعه دهدشت گفت: فعالیت مجموعه جوان حوزه قضائی دهدشت در کاهش پرونده‌های ورودی، مصداق سخن رهبر معظم انقلاب در اعتماد به جوانان است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار شورای اداری این شهرستان با مسئولان قضائی اظهار کرد: فعالیت مجموعه جوان حوزه قضائی دهدشت در کاهش پرونده‌های ورودی، مصداق سخن رهبر معظم انقلاب در اعتماد به جوانان است.

امام جمعه دهدشت از قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی نام برد و با بیان اینکه این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون تحت تبلیغات سوء دشمن بوده است گفت: بازدارندگی و جلوگیری از فساد و نفوذی‌ها از جمله دلایل هجمه‌های دشمن به دستگاه قضائی است.

وی افزود: هر جایی دشمن کار تبلیغاتی خود را انجام داد، همان قسمت کار شما درست است و باید بهتر پیش بروید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه توقعات مردم از مسئولان زیاد نیست، خواستار دیدار مردمی مسئولان قضائی بین مردم شد و گفت: مردم با این گونه دیدارها اطمینان خاطر پیدا می‌کنند و گاها با یک دستور دادستان و دادگستری روند یک پرونده آسان‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دادگستری کهگیلویه نیز  در این  دیدار ، کار قضائی را پیچیده و خاص عنوان و اظهار کرد: بر حسب وظیفه مکلف هستیم کار برخورد با خاطیان از قانون و پیشگیری از وقوع جرم را انجام دهیم.

وی با بیان این که متاسفانه در پیشگیری از وقوع جرم ساز و کارهای لازم اتخاذ نشده است، گفت: بخشی از پیشگیری وقوع جرم به عهده نهادهای دولتی، غیر از دادگستری است و این نهادها باید مقدماتی را ایجاد کنند.

رئیس دادگستری کهگیلویه افزود: دادگستری دو روز در طول هفته را به ملاقات عمومی برای شهروندان اختصاص داده است و برای جلوگیری از تزاحم باید از طریق سامانه الکترونیکی وقت بگیرند.

سعیدی از کمبود کادر قضائی و اداری به عنوان مشکل اساسی دادگستری دهدشت نام برد و ابراز کرد: به تناسب افزایش جمعیت باید کادر قضائی و اداری هر دو سال یک‌بار تغییر پیدا کند اما اخیرا نه تنها افزایش نیرو نداشتیم بلکه تعدادی از نیروها را از پست‌ها حذف کردند.

وی با بیان اینکه از حیث کادر اداری در مضیقه هستیم خواستار توجه امام جمعه دهدشت در این راستا شد و افزود: این مشکل باید از تهران پیگیری و حل شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت