پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1401 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 123354

نامزدهای احتمالی از انتخاباتی کردن زودهنگام فضای جامعه بپرهیزند

به گزارش  صدای جنوب ، سید مهدی جوکار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این این هفته یاسوج با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: در آستانه سالروز تاسیس نهاد مقدس و حاکمیتی شورای نگهبان با ابلاغ امام راحل هستیم، این نهاد به عنوان رکن حاکمیتی سه وظیفه مهم پاسداری از قانون اساسی […]

به گزارش  صدای جنوب ، سید مهدی جوکار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این

این هفته یاسوج با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: در آستانه سالروز تاسیس نهاد مقدس و حاکمیتی شورای نگهبان با ابلاغ امام راحل هستیم، این نهاد به عنوان رکن حاکمیتی سه وظیفه مهم پاسداری از قانون اساسی ، اسلامیت نظام و نظارت را بخوبی انجام می دهد .

وی به کارکرد مهم شورای نگهبان در زمینه نظارت بر انتخابات است اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در این بعد از نظارت دو کارکرد اساسی دارد که بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به انتخابات  و همچنین نظارت بر حسن اجرای قانون توسط ناظران در این راستاست.

وی تاکید کرد چون شورای نگهبان تاکنون نظارت عام و موثری داشته‌ مورد هجمه بدخواهان قرار گرفته است چرا که شورای نگهبان تکلیف محور بوده و مصلحت اندیشی ناشی از  ترس تاکنون از خود بروز نداده است.

جوکار اظهار کرد: شورای نگهبان در چارچوب وظایف نظارتی همواره به قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه می‌کند ،سه شاخصه مهم در تایید و رد صلاحیت نامزدها وجود دارد که اعتقاد و التزام عملی به اسلام ، قانون و همچنین اصل ولایت فقیه است سه شاخصه مهمی که با استعلام از نهادهای نظارتی و امنیتی احصا می‌شود.

جوکار گفت: این دفتر بر اساس وظیفه ، در انتخابات تکلیف محور عمل می کند و شخصیت هایی که می خواهند در انتخابات نامزد شوند  اعم از نمایندگان و شخصیت های سیاسی لازم است چارچوب‌های قانونی را رعایت کرده و التزام عملی به اسلام و ولایت‌ فقیه داشته باشند.

جوکار گفت: اینکه بعضی ها فکر کنند چون یک بار از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند باز هم عبور می‌کنند اشتباه است نظارت شورای نگهبان همواره مستمر و مستدل خواهد بود.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در تایید و رد صلاحیت افراد به نام اشخاص و جناح‌های سیاسی نگاه نخواهیم کرد گفت: شخصیت‌هایی که می‌خواهند حافظ قانون باشند باید بیش از دیگران به قانون احترام بگذارند.

وی در ادامه با هشدار به کسانی که یک و نیم سال پیش از انتخابات در حال انتخاباتی کردن فضای جامعه هستند و در محافل شرکت می کنند ،گفت: این افراد باید به قانون التزام داشته باشند و در هشداری که اخیراً به شخصیت‌های سیاسی داده‌ایم گفته ایم که اگر از امروز جامعه را انتخاباتی کنید حتماً ورود جدی خواهیم داشت و از بعد نظارت هیچ تفاوتی میان نماینده کنونی ،نماینده ادوار و شخصیت ها وجود ندارد.

جوکار در ادامه با هشدار به برخی افراد که قانون را رعایت نمی‌کنند گفت: بی اثر کردن کلام رهبری انقلاب توسط نمایندگان عدم التزام به ولایت فقیه است لذا فکر نکنند اگر جریان‌های سیاسی از آنها حمایت کرده و یا مورد اقبال گروه‌های اجتماعی هستند مصونیت دارند.

وی افزود: موضوع بعدی عملکرد مسئولان اجرایی در ابعاد انتخاباتی است در وقت انتخابات باید مطابق قانون عمل کنند و ما هم نظارت خواهیم کرد و در مسیر نظارتی خود شبکه مردمی پویا و جوان داریم که به مدد شورای نگهبان می‌آیند و از همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند تقاضای کمک داریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت