پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1401 ساعت 00:05:: شناسه خبر: 124015

امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است

صدای جتوب: خطیب جمعه سوق بااشاره به۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در کشورگفت: امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است ؛ خودم و بندگان خدا را در این لحظات قدسی و استجابت دعا به رعایت تقوای الهی ، صیانت نفس از آلودگی و بازداشتن اعضا و جوارح از گناه و معصیت توصیه و […]

صدای جتوب:

خطیب جمعه سوق بااشاره به۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در کشورگفت: امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است ؛ خودم و بندگان خدا را در این لحظات قدسی و استجابت دعا به رعایت تقوای الهی ، صیانت نفس از آلودگی و بازداشتن اعضا و جوارح از گناه و معصیت توصیه و سفارش می کنم.
حجت الاسلام کیانی اصل افزوذ: نماز جمعه کانون ذکر و یاد پروردگار و کوثر زلالی است که خداوند در قرآن ، ایمان آورندگان به حق را به آن دعوت کرده ) أَی ُّهَا ال َذِینَ آمَنُّوا إِذَا نُّودِیَ لِلص َلَاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُّمُّعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ الل َهِ (
در این دعوت کردن راز و رمز های عرفانی و لطیفی نهفته است : صدای موذن و دعوت کننده به نماز جمعه صدای سخن عشق است که در عالم هیچ صدایی از آن خوشتر نیست.

وی با قرایت شعر: از سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند
یا رب ز شراب عشق سرمستم کن وز عشق خودت نیست کن و هستم کن
از هر چه به جز عشق تهی دستم کن یکباره به بند عشق پابستم کن، تاکیدکرد:
آنان که عاشق پروردگارند با شنیدن اذان موذن با شتاب خود را به کانون ذکر خداوند در نمازجمعه می رسانند ؛ در اینجا توصیه به شتافتن کرده ) فاسعوا الی ذکر اهلل (از سوی دیگر ذکر خدا آرامبخش دلهاست ) الا بذکر الله تطمئن القلوب (
از سوی دیگر هر کس از عشق و ذکر خداوند بی بهره شد و از یاد خداوند باز ماند در حقیقت زندگی تنگی و سختی خواهد داشت و روز رستاخیز نابینا محشور می شود )
) ٰٰ

کیانی اصل گفت: نظامی در مخزن الاسرار در باب اهمیت ذکر خداوند می فرماید: هر که نه گویای تو خاموش به هر چه نه یاد تو فراموش به
ساقی شب دستکش جام توست مرغ سحر دستخوش نام توست

وی تصریح کرد: نماز جمعه نماز عبادی ، سیاسی است که نقش موثری در تقویت اندیشه دینی و نشر معارف اسلامی و بلوغ فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی جامعه را دارد و نماز جمعه صدای رسای مردم و انقلاب است.
خطیب جمعه سوق بیان داشت: نماز جمعه از مهمترین سنگر های حفظ انقلاب اسلامی است و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و به همین دلیل تاکنون مورد هجوم دشمنان عنود و ستمگر بوده و هست.
وی ادامه داد: نماز جمعه به خاطر خصوصیاتی که دارد یک فریضه صددرصد استثنایی است که حتی از حج هم استثنایی تر است.
کیانی اصل گفت: روزشنبه یک محرم است ، ماهه حزن و اندوه است ، این ماه را به همه عزیزان ، محبان ، دلدادگان وعاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می کنم.
وی بابیان اینکه هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد که اصلی ترین هدف قیام امام حسین علیه السالم امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است ؛ امر به معروف و نهی از منکرشعبه ای از جهاد است و البته به فرموده امام علی علیه السلام بالاترین جهاد و برترین جهاد است وهمه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است در برابر دریا و بدانیم امر به معروف و نهی از منکر یک واجب و یک فریضه قطعی و مسلم است .
امام جمعه سوق به دیدار رهبرمعظم انقلاب و پوتین اشاره کردوگفت: رهبر معظم انقالب در دیدار با رئیس جمهور روسیه فرمودند : جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از این که مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نیست اما درقضیه اکراین اگر شما ابتکار عمل را به دست نمی گرفتید طرف مقابل با ابتکار خود موجب وقوع جنگ می شد.

وی تصریح کرد: اگر اوکراین به ناتو می پیوست ، راه برای این موجود شرور و مخرب به سمت مرزهای ایران بازمی شد و بعد از آن پیوستن ارمنستان و آذربایجان به ناتو بود و این یعنی حضور ناتو وصهیونیستها در کنار ایران این اتفاق یعنی تنگ تر کردن محاصره ایران ، فلذا دفاع ایران از ابتکارعمل روسیه دفاع از تمامیت ارضی و امنیت پیرامونی و محیط ایران نیز بوده و هست.
امام جمعه سوق گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در استان به امکان وقوع سیل در شهرستان
از مردم عزیز انتظار داریم که  احتیاط کنند و رعایت کنند، از مکان های پر خطر فاصله بگیرند ، کنار رودخانه ها سکنی نکنند ، مسافرت تفریحی نروند ، در دامنه کوه ها و دره ها ومکان های تفریحی پر خطر مستقر نشوند و از مسئوالن محترم هم درخواست داریم که آمادگی کامل داشته باشند که شاید نیاز به تخلیه برخی روستاها باشد ، جداول و کانال های شهری را پاک و تمیز کنند که آب گرفتگی ایجاد نشود.
وی با تقدیر  از حضور مسئولان شهرستانی که در شهر سوق حضور پیدا کردند ، درد دل های مردم و دغدغه های مردم را گوش دادند ،گفت: انتظار ما از مسیولان این است که حتماً به دغدغه های مردم توجه کنند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.
وی به دو  مطالبه اصلی بخش سوق پرداخت وگفت:مطالبه اول این مردم  آبرسانی حومه غربی است و دوم رفع نقاط حادثه خیز جاده
ارتباطی که متاسفانه پروژه ۷۰۰ متری نقطه حادثه خیز که از همین ماه کلنگ زنی شد ، بیش از ۶ماه به طول انجامیدو اگر قرار باشد پیمانکار این جاده لاین بعدی را همینطور طولانی کند ، حقیقتاً مردم این شهر
راضی نیستند کار به این پیمانکار واگذار شود و از راه و شهرسازی ضمن تقدیر  میخواهیم که نظارت بیشتری بر این پروژه داشته باشند.
وی درزمینه زمین های بایر هم گفت: از بنیاد مسکن میخواهیم همکاری لازم را با مردم داشته باشند.

حجت الاسلام کیانی اصل خواستار همکاری بیشتر منابع طبیعی وجهاد کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش زمین های زراعی شد وگفت: تا دیر نشده اقدام اساسی انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت