پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مرداد 1401 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 124853

«سیل ویرانگر بی رحم است!!»«ولی همت،نوع دوستی،کاهش دهنده الام واثرات مخرب آن!» به قلم سید کرامت الله کشاورز

صدای جنوب؛ بسم الله الرحمن الرحیم «سیل ویرانگر بی رحم است!!» «ولی همت،،نوع دوستی،کاهش دهنده الام واثرات مخرب آن!»   به قلم سید کرامت الله کشاورز مرداد ۱۴۰۱   استاد، ومعمار ،خالق طبیعت (پروردگار عالم ) به گونه ای نظم انضباط در استقرار اشکال وجودی زمین را افریده که اگر! انسانهای ساکن در کره خاکی […]

صدای جنوب؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«سیل ویرانگر بی رحم است!!»

«ولی همت،،نوع دوستی،کاهش دهنده الام واثرات مخرب آن!»

 

به قلم سید کرامت الله کشاورز مرداد ۱۴۰۱

 

استاد، ومعمار ،خالق طبیعت (پروردگار عالم ) به گونه ای نظم انضباط در استقرار اشکال وجودی زمین را افریده که اگر! انسانهای ساکن در کره خاکی بدرستی از ان استفاده نمایند . ودر حفظ نظم طبیعی ان کوشش بخرج دهند بندرت اتفاقاتی همجون سیل وو…اتفاق می افتد واگر هم به وقوع بپیوندد با کمترین خسارات وتبعات روبرو خواهد بود.

اینکه می گوییم قهر خدا به جوش امده؟ شاید هم منطقی به نظر نرسد چرا که خداوند مهربان است واز مشاهده الام مصاعب بندگان خود لبخند نمی زند .ولی از این جهت ناراحت از بندگان افریده گان خود (انسان) است.که چرا؟ با کسب شهرت امتیاز اشرف مخلوقات به جهت هوش استعداد و قوه تفکر، تعقل، هر از گاهی خود در وارد کردن خسارات دخیل است!؟

دستکاری در طبیعت خلق شده. با دقت هر چه منظم تر باعث می گردد تا امروزه در اقسا نقاط کره زمین بخصوص ایران بزرگ با وقوع هر حادثه طبیعی حتی کوچک خسارات مالی. و جانی. بسیاری به جا گذاشته شود.

اینکه بواسطه هر سیل خسارت. مالی. ،روحی،جانی،حادث می شود. دور از انتظار نیست چرا که تخریب منابع ملی وعوامل جلو گیری از فرسایش خاک در فصول مختلف در دستور کار همگان می باشد؟؟!بطوریکه تلاش دستگاهای متولی هم چاره ساز نمی گردد!!

ولی هر انچه در مقابل وقوع چنین حوادثی ارزشمند قابل تقدیر است. نوع دوستی ،وخود را شریک مصاعب دیدگان و قرار گرفتن در کنار انان است.

هر چند که دستگاه های متولی در وقوع سیلابهای اخیر منطقه سادات امامزاده علی ودیگر مناطق حضور پیدا کردن از جمله فرماندار چرام وسایر اعضای شورای اداری شهرستان چرام،ریاست شوراهای استان که چای تقدیر داردوهمچنین پی گیرهای جدی نماینده محترم از صحن علنی مجلس تا حضور فیزیکی،و بازدید. میدانی. که جای تقدیر دارد..

ولی در این بین حس نوع دوستی واحساس مسؤلیت برادر ارزشمند مان خیر نیک اندیش وجوان ایل سادات که خود را متعلق به کهگیلویه بویر احمد می داند مهندس سید رحمت الله کشاورز گل کرد وبا امکانات سنگین خود به یاری سیل زده گان شتافت که این حرکت واقدام به جای ایشان قابل تقدیر همه مسؤلین به خصوص نماینده محترم واقع گردید. ولی جا دارد که مجددا از جانب همه سادات امامزاده علی (ع) وتمامی مساعدت دیدگان از طریق ایشان چه در ارتباط با سیل و سایر موارد دیگر نهایت قدر دانی بعمل اید قطع یقین بوده اند افرادی مشابه که در این حادثه سیل در نقاط دیگر دست بکار شدن . از انان هم تقدیر می گردد

ان شاه الله که هیچ گاه حادثه غیر مترقبه ای رخ ندهد واگر هم واقع گردد چنین همت های دو چندان گردد.

در پایان این مقوله ذکر چند مطلب حائز اهمیت است

 

(۱)انتظار می رود که استاندار محترم نماینده گان استان در تشویق و ترغیب چنین عزیزانی (بخشهای خصوصی دخیل )به نحو شایسته اقدام تا چنین حرکتهای روز به روز نهادینه تر گردد . و چنین ظرفیتهایی هایی همیشه اوقات درمواقع اضطرار کمک کار دستگاهای اجرایی ویاری گر مردم باشند …ان شاه الله

(۲) هر چند که از وضعیت اضطرار کمی گذر کرده ایم وکم بیش با حضور مسؤلین وکمک رسانی اولیه صورت گرفته ولی انتظار بر این است که دستگاهای متولی در جهت بر اورد میزان خسارات بواقع اقدام ونهایت تلاش برای حداقل جبران صورت پذیرد..

 

(۳)قابل توجه استاندار محترم ومدیران منابع اب شاید ۷۰ الی ۸۰ درصد مساحت بارشی سیلابهای اخیر در حوزه اب ریز سد کوثر مارون ۱ بوده حال که برای حداقل بهرمندی کهگیلویه بزرگ این همه سر صدا از خوزستان در امده حد اقل پی گیری شود تا نسبت به طرحهای ابخیز داری در حوزه اب ریز این دو سد اهمیت بیشتر داده شود. چرا که در این صورت حداقل خسارت ایجاد می گردد. «هر چند که پایین دستان دو سد یاد شده علاوه با ناراضی بودن از احقاق حق ابه قانونی ما.. التماس دعا دارند که اجساد ماها جزه ذخیره سدهای مورد اشاره باشد!!!!؟؟

 

سید کرامت الله کشاورز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت