پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1401 ساعت 12:05:: شناسه خبر: 125122

۱۴۱ کیلومتر از خط لوله گاز گچساران شست و شو شد

مهرداد کاهکش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  این میزان شست و شوی خط لوله انتقال گاز به منظور ایمن سازی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار دالان،  از ایستگاه کلمه در کیلومتر ۱۳۷ در محدوده شهرستان برازجان در استان بوشهر تا ایستگاه لخته گیر یکهزارو ۶۰۰ انجام شد. وی ایمن سازی […]

مهرداد کاهکش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  این میزان شست و شوی خط لوله انتقال گاز به منظور ایمن سازی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار دالان،  از ایستگاه کلمه در کیلومتر ۱۳۷ در محدوده شهرستان برازجان در استان بوشهر تا ایستگاه لخته گیر یکهزارو ۶۰۰ انجام شد.

وی ایمن سازی خطوط لوله را از مهمترین اولویت های صنعت نفت ذکر کرد و گفت: این عملیات با جایگذاری توپک در ارسال کننده توپک با استفاده از گاز محبوس در این خط لوله برای رانش توپک با فشار نسبی ۸۹ بار شروع شد.
کاهکش با اشاره به نحوه اجرای این عملیات افزود: پس از آماده سازی و تامین فشار مورد نیاز، شست و شو /توپک/ از سوی منطقه دالان به سوی ایستگاه لخته گیر یکهزارو ۶۰۰ ارسال شد.

۱۴۱ کیلومتر از خط لوله گاز گچساران شست و شو شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: انجام توپکرانی موجب افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار گاز و تحویل سوخت پاک به مصرف کننده ها می شود.

کاهکش تصریح کرد: توپک رانی /شست و شو/ عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خط لوله ۴۲ اینچ آغار/دالان به طول بیش از ۳۲۷ کیلومتر  گاز میادین نفتی آغار و دالان را پس از فراورش(جدا سازی آب و مایعات گازی) در پالایشگاه گاز فراشبند در استان فارس که زیر مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی می باشد را جهت تزریق در میادین نفتی و سایر مصارف به تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارسال می کند.

۱۴۱ کیلومتر از خط لوله گاز گچساران شست و شو شد

وی تصریح کرد: محدوده تحت راهبری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طول حدود ۱۴۴ کیلومتر از ایستگاه کلمه در کیلومتر ۱۳۷ در محدوده شهرستان برازجان تا ایستگاه ۴۷۰۰ در محدوده پازنان۲ می باشد.

میدان گازی دالان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز و فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر فراشبند قرار دارد.
این میدان دارای تسهیلات سرچاهی، خطوط لوله جریانی، سه مرکز جمع آوری گاز و همچنین پالایشگاه گاز فراشبند است که گاز این پالایشگاه بنا به نیاز می تواند جهت تزریق در میادین نفتی به مناطق نفتخیزجنوب و یا به خط لوله سراسری شرکت ملی گاز ایران ارسال شود

منبع ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت