پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مرداد 1401 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 125172

خطیب جمعه سوق:حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی/امروز آمریکا و اروپا بیش از هر چیزی به توافق نیاز دارند

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه شهرسوق بیان کرد:حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی باشد انتقام به شما نزدیک است ؛ و باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را هم به کار گیرید. کیانی اصل گفت:حمله به […]

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه شهرسوق بیان کرد:حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی باشد انتقام به شما نزدیک است ؛ و باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را هم به کار گیرید.

کیانی اصل گفت:حمله به رشدی نشان از این است که حرف امام در زمین نخواهد ماند و مثل یک تیری از جا رها شده باشد سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد.

وی بیان کرد:مذاکرات رفع تحریم ها در کشاکش جنگ اراده ها و روایت ها
مذاکرات وین امروز در کانون جنگ روایت های نظام سلطه قرار گرفته است.

خطیب جمعه سوق افزود:اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات این بود که با پایان یافتن گفتگو ها متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را اعلام کنند اما ایران با فهم این قاضی و شناخت ذات فریبکار آمریکا صراحت اعلام کرده که هیچ متن یا پیشنهادی را به عنوان متن هایی به رسمیت نمی شناسیم و باید موارد را دقیق بررسی کنیم.

وی بیان کرد:امروز آمریکا و اروپا بیش از هر چیزی به توافق نیاز دارند و بیش از هر زمان به توافق نزدیک هستیم ولی یک مانع وجود دارد و آن عبارت است از اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت ایران
انعطاف شفائی آمریکا کافی نیست ، آمریکا باید کتبا تضمین بدهد.

امام جمعه سوق گفت:شهید شریعتی پور در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد () دوران تحصیل را در همین شهر گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم ازدواج نمود با توجه به علاقه وافری که به انقلاب داشت به عضویت سپاه پاسداران در آمد و بعد از ورود به سپاه خلاقیت و ابتکارات ای خاص از خود نشان داد که با کاردانی فوق‌العاده و اخلاص زایدالوصفی که داشت به عضویت شورای فرماندهی سپاه نایل آمد. درآمد مسئول عقیدتی سپاه پاسداران بود .چندین مرتبه از طرف سپاه به جبهه های جنگ اعزام شد.

کیانی اصل بیان کرد:شهید شریعتی پور از ایدئولوگ های سپاه بود.اهل مطالعه و سخنرانی و اهل تفسیر و ترویج قرآن بود.در کل سپاه پاسداران استان به باسوادی ایشان کم داشتیم.همیشه در طول دوران تحصیل مبصر کلاس بود و رئیس انجمن اسلامی مدرسه بود.عاشق جبهه و جنگ بود تا این که در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۶۴ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.
بسیار متواضع بود و بسیار دانا بود. اهل وقار بود. از لحاظ اخلاقی سرآمد بود. در سپاه ایشان را چهره ملی و معنوی می شناختند.

وی بیان کرد:یکشنبه ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اهالی مسجد در بالاترین مراتب بهشت هستند مسجد در گام اول انقلاب پیشران حرکت های انقلابی در شکل گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده اند این موضوع را به رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند تجربه ثابت کرده است که هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده است و اکنون نیز نسخه اطلاعات بسیاری از مشکلات، فرهنگی، اجتماعی، معرفتی و سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد است ما در شهرمان مشکل کمبود مسجد نداریم، الحمدلله مردم مومن و متدین این شهر و بخش مساجد زیادی را ساختند اما متاسفانه موانعی وجود دارد که باید برای جذب خانواده ها و حضور آنها در مساجد این موانع برطرف شود تا زمینه حضور در مساجد فراهم گردد.

وی افزود:از نهادهای فرهنگی می‌خواهیم در راستای رفع این موانع قدم های جدی تری را بردارند این موانع عبارتند از نبود امام جماعت در مساجد شهر و روستا است، نبود خانه عالم در شهر و روستا نداشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی مساجدمخصوصا در روستا ها ،باز نبودن دائمی مسجد و تک بعدی شدن مسجد که مسجد فقط برای نماز باز بودن ،نبود هیئت امنای فعال و بروز، انحصاری کردن مسجد، مسجدی که از آن خداست و به هیچ شخص و گروه اختصاص ندارد مسجدی که متعلق به همه عموم مردم است و همه افراد باید فارغ از وابستگی های قومی سیاسی بتوانند آزادانه از آن استفاده کنند، ولی متاسفانه برخی این مسجد را انحصاری کردند، که موجب عدم مشارکت خانواده ها در امور مسجدمیشود.

وی بیان کرد:شهید قباد شریعتی پور در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر سوق به دنیا امد سند این مذهبی بودن هم این بود که سه خواهر مادر چهار شهید هستند نخستین خواهرمادر شهید شریعتی بود که خواهر بزرگ بود ،دومین خواهر مادر دوتا از شهیدان تقوی بود ،سومین خواهرمادرشهیپ سید محمد حسن پور است این خانواده خانواده کاملاً مذهبی بودند ،دوران تحصیلی را در همین شهر گذراند و بعد از اخذ مدرک دیپلم ازدواج کرد با توجه به علاقه‌ای که به انقلاب داشت سپاه پاسداران درآمد بعد از ورود به سپاه با خلاقیت ابتکار خاصی که از خود نشان داد و با کاردانی فوق العاده و اخلاص زائد الوصفی که داشت به عضویت شورای فرماندهی سپاه پاسداران درآمد مسئول عقیدتی سپاه پاسداران بود چندین مرتبه از طرف سپاه به جبهه های جنگ اعزام شده شهید شریعتی از ایدئولوگ های سپاه بود ،اهل مطالعه و سخنرانی اهل تفسیر و ترویج قرآن بود، در سپاه پاسداران استان کمتر کسی به باسوادی ایشان داشتیم بسیار انسان متواضع بود و تقوا اهل وقار و بسیار دانا بود از لحاظ اخلاقی سرآمد بود در سپاه ایشان را به عنوان چهره علمی و معنوی می شناختند عاشق شهادت بود که در تاریخ ۳ بهمن در سال ۱۳۶۴ با آرزوی دیرینه از شهادت بود رسید.

وی گفت:تقدیر و تشکر میکنم از بنیاد راهی سوق که زمینه حضور دکترو پزشکان متخصص را رایگان برای مردم انجام دادند و همچنین تقدیر و تشکر میکنم از درمانگاه سلامت سوق برای بحث تزریق واکسن در نماز جمعه این هفته و از مردم میخواهیم که برای جلوگیری از موج جدید کرونا حتما دز یاداوری را تزریق کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت