پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مرداد 1401 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 125233

ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۴۳۰ مرکز با نظارت وزارت ورزش

به گزارش  صدای جنوب ، مدیر گروه برنامه ریزی مشاوره و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور در یاسوج گفت: بیستمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، مشاوران و روانشناسان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد. نوشین نبئی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان از سال ۹۸ […]

به گزارش  صدای جنوب ، مدیر گروه برنامه ریزی مشاوره و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور در یاسوج گفت: بیستمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، مشاوران و روانشناسان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.
نوشین نبئی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان از سال ۹۸ با هدف ارتقا دانش و مهارت روان شناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و ایجاد بستری مناسب و سازنده برای تبادل نظر و تجارب مشترک روانشناسان در حوزه ازدواج و خانواده با موضوعات کاهش طلاق و فرزندپروری دوره ملی توانمندسازی مشاوران و روان شناسان مراکز ازدواج و خانواده را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده است.
نبئی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ دوره ملی دانش افزایی با حضور بیش از ۸ هزار مشاور و روان شناس در استان‌های کشور برگزار شده است ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ دوره دیگر نیز به صورت تخصصی و با حضور اساتید و اعضای برجسته هیات علمی دانشگاه‌ها برگزار شود.
نبئی با اشاره به اینکه دوره‌های تخصصی براساس فراوانی آسیب‌های اجتماعی و فرم‌های نظرسنجی مدیران و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در استان‌ها طراحی و برنامه ریزی می‌شود گفت: باهدف ارتقای سلامت روان خانواده‌ها و استفاده حداکثری از خدمات مشاوره‌ای در استان‌های محروم، خانواده‌ها می‌توانند ۳ تا ۵ جلسه مشاوره رایگان از این مراکز دریافت کنند.
نوشین نبئی گفت: با توجه به نیاز استان‌های محروم به مراکز تخصصی، مشاوران و روان شناسان دارای پروانه نظام روان شناسی می‌توانند با مراجعه سامانه صدور مجوز مراکز و دفاتر مشاوره وزارت ورزش و جوانان نسبت به اخذ مجوز و راه اندازی مرکز یا دفتر مشاوره ازدواج و خانواده اقدام کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش و مهارت مدیران و مشاوران مراکز ازدواج و خانواده استان و ایجاد بستر مناسب برای تبادل تجربه تخصصی مشاوران برگزار شد.
دهقانی افزود: هم اکنون ۱۷۳ مشاور و روان شناس در ۱۳ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده استان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: آموزش یکی از بنیادی‌ترین مسائل زیرساختی توسعه هر جامعه است.
نوری افزود: افزایش طلاق و ازدواج گریزی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی استان است که باید مسئولان، متولیان و متخصصان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی ادامه داد: امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌ها و تشکل‌هایی که به طور تخصصی، علمی و پژوهشی برای کم شدن آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت کنند، حمایت می‌کند.
عارف نیا مدیر اجرایی این دوره نیز گفت: در این دوره دو روزه ۱۵۰ مدیر، مشاور و روان شناس به صورت حضوری و مجازی با جدیدترین شیوه‌های نوین فرزندپروری، مراقبت از خود و پیشگیری از طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت