پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 شهریور 1401 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 125423

حمله روزنامه اصولگرا به موسویان

موسویان یک دیپلمات بوده و خود را در حوزه سیاست خارجی صاحب‌نظر می‌داند، با این حال در اظهاراتی عجیب، میخی بر تابوت این روابط را کار ایران می‌داند! آیا غربی‌ها جای خالی بر تابوت روابط عادی ایران و غرب گذاشته بودند که ایران بخواهد میخی بزند؟! همه اتفاقات دهه‌های اخیر بماند، همه کارشکنی‌های هسته‌ای و […]

موسویان یک دیپلمات بوده و خود را در حوزه سیاست خارجی صاحب‌نظر می‌داند، با این حال در اظهاراتی عجیب، میخی بر تابوت این روابط را کار ایران می‌داند! آیا غربی‌ها جای خالی بر تابوت روابط عادی ایران و غرب گذاشته بودند که ایران بخواهد میخی بزند؟! همه اتفاقات دهه‌های اخیر بماند، همه کارشکنی‌های هسته‌ای و برجامی هم بماند، به قول خود موسویان، ترامپ از برجام خارج شده و اروپا هم از تحریم‌های امریکا علیه ایران پیروی کرده است، حال در چنین شرایطی «اعلام عدم امید به اروپا» میخی بر تابوت روابط عادی ایران و غرب می‌شود؟!

 

از سویی، این امر را هم متوجه موضع‌گیری رهبری می‌داند. علاوه بر عباراتی که ابتدای مطلب از موسویان نقل شد، او در ادامه در حوزه داخلی هم می‌گوید: «دولت آقای رئیسی برای تصمیم‌گیری در مسائل مهم سیاست خارجی با چالش‌های داخلی جدی مواجه نخواهد بود. در دوران دولت قبل، در گفتگو با دوستان حوزه خلیج فارس، همیشه به من می‌گفتند که آقای روحانی و آقای ظریف اختیاری ندارند و قدرت در اختیار رهبری و سپاه است. اگر مشکل آن‌ها در گذشته این بود، اکنون برای گفتگو و توافق با آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان چنین نگرانی وجود ندارد، از این رو دولت رئیسی یک فرصت طلایی است.»

 

اگر ظریف و روحانی اختیاری در سیاست خارجی نداشتند، چرا اصلی‌ترین شعار انتخاباتی روحانی در حوزه سیاست خارجی بود؟ روحانی در جریان تبلیغات و مبارزات انتخاباتی و پس از آن، نه فقط مبنا و محور سیاست خارجی دولتش را بر «مذاکره با غرب» گذاشت، بلکه همه امور داخلی را هم مبتنی بر نتیجه همین مذاکرات تعریف کرد و حتی آب خوردن مردم را مشروط به نتیجه مذاکرات دانست. آیا او هیچ اختیاری نداشت؟!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت