پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 شهریور 1401 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 125628

طرح دامدار کارت اماده پرداخت تسهیلات به تمام متقاضیان واجد شرایط

به گزارش صدای جنوب   به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی به مناسبت هفته دولت ، شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه ، مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخشهای مختلف باغداری،دامداری،زراعت،شیلات،گلخانه،مکانیزاسیون ،مرغداری،آب و خاک و زیر بخشهای دیگر کشاورزی به تعداد ۴۶۹۶ نفر از متقاضیان […]

به گزارش صدای جنوب   به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی به مناسبت هفته دولت ، شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه ، مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخشهای مختلف باغداری،دامداری،زراعت،شیلات،گلخانه،مکانیزاسیون ،مرغداری،آب و خاک و زیر بخشهای دیگر کشاورزی به تعداد ۴۶۹۶ نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

مهندس فرح بخش مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عملکرد بانک کشاورزی استان اظهار کرد:
بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۴۰۱ در راستای حمایت از بخش کشاورزی تعداد ۴۶۹۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بیش از۹۰درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تحقق شعار (تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ) رویکرد اصلی بانک کشاورزی بوده است، افزود: این بانک با تکیه بر تلاش و توانمندی نیروهای متخصص و مجرب، ارائه مشاوره های تخصصی و پرداخت تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی نقش موثری درافزایش تولید، توسعه پایدار بخش کشاورزی ، تامین امنیت غذایی کشور، اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان داشته است.
رویکرد اصلی بانک در سال ۱۴۰۱ تحقق شعار تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.
پرداخت تسهیلات دامدار کارت در شعب بانک کشاورزی در روزهای تعطیل در سال ۱۴۰۱ :
در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها شعب بانک کشاورزی حتی در روزهای تعطیل تسهیلات دامدار کارت را به جامعه دامداران پرداخت نمود.
شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تا کنون مبلغ ۴۰۷ میلیارد ریال به ۶۸۱ نفر از متقاضیان دامدار کارت پرداخت کردند.
شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخشهای مختلف باغداری،دامداری،زراعت،شیلات،گلخانه،مکانیزاسیون ،مرغداری،آب و خاک و زیر بخشهای دیگر کشاورزی به تعداد ۴۶۹۶ نفر از متقاضیان پرداخت کردند.
حمایت بانک کشاورزی از توسعه کشت گلخانه ای،کشت گیاهان دارویی و….
مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد با اعلام حمایت از طرح های توسعه کشت گلخانه ای به عنوان یکی از راه های حمایت از تولید در بخش کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه ،از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه(صندوق توسعه ملی ) ۱۱۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشت گلخانه ای ،صنایع تبدیلی و تکمیلی، مرغداری، خدمات گیاه پزشکی و دامپزشکی ، تامین آب ،دامداری و…. به ۶۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
تسهیلات بذور گواهی شده
مدیر بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد درخصوص تسهیلات بذور گواهی شده در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت : مبلغ ۱۲۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده به تعداد ۵ شرکت پرداخت گردید که در راستای تامین بذر اصلاح شده بخش زراعت استان و سایر استانهای همجوار موثر میباشد.
تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری
فرح بخش پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را گامی مهم در امیدآفرینی و ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی دانست و خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه مبلغ ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و دستگاه های حمایتی با هدف اشتغال زایی به ۵ نفر از متقاضیان پرداخت کرده اند.
خرید تضمینی گندم و کلزا
وی افزود: از آغاز فصل خرید گندم ،میزان ۳۰۵۰۰ تن گندم به ارزش ۳۵۲۶ میلیارد ریال ازکشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است و شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد تاکنون بیش از ۳۳۶۲ میلیارد ریال یعنی بیش از ۹۵ درصد بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندم کاران واریز کردند.
وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ،میزان ۱۱۳۶ تن کلزا به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال ازکشاورزان استان خریداری شده است و به حساب کشاورزان واریزشده است.
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امدادامام خمینی (ره) و بهزیستی و بنیاد شهید:
فرح بخش ادامه داد: شعب این بانک مبلغ ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه به معرفی شدگان کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید استان پرداخت کرده اند.
وی افزود: این تسهیلات در راستای ایجاد مشاغل خانگی و طرح های خود اشتغالی به ۳۵ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)و بهزیستی و بنیاد شهید پرداخت شده است.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ۴۸۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۳۴۹ نفر از زوجهای جوان پرداخت شده است و تعداد ۲۸۶ فقره به مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال تسهیلات فرزند آوری پرداخت گردید.
فرح بخش در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطر نشان کرد: در اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه :
– کل اعتبار ابلاغی از ابتدای طرح ( سال ۱۳۹۷) تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۰۹ میلیارد ریال بوده است.
– تعداد کل پرونده های مشمول یا برخوردار از طرح ۱۳۱۱۹ فقره
– تعداد کل پرونده های مشمول یا برخوردار در سال ۱۴۰۰ ، ۲۶۸۱ فقره
– مبلغ کل تسهیلات ( اصل و سود) برخوردار شده از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲۷۶ میلیارد ریال
– مبلغ کل تسهیلات (اصل و سود) برخوردار شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۱۴ میلیارد ریال
– میزان کل بخشودگی( یارانه اعمال شده از ابتدای طرح (سال ۱۳۹۷) تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۰۹ میلیارد ریال
و میزان بخشودگی (یارانه اعمال شده ) در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریل میباشد.
– مبلغ کل تسهیلات ( اصل و سود)برخوردار شده در سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال
– تعداد کل پرونده های مشمول یا برخوردار در سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه ، ۴۳۳۱ فقره
– میزان کل بخشودگی ( یارانه اعمال شده ) در سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه مبلغ ۴۴۳میلیارد ریال میباشد.
کاهش ریسک اعتباری و بهبود ترکیب سپرده های مردمی
فرح بخش گفت : ریسک اعتباری شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان مرداد ماه ، عدد ۸/۸ درصد میباشد که نسبت به پایان سال قبل ۹/ درصد کاهش داشته است.
همچنین نسبت سپرده های ارزان قیمت در شعب این استان در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۴ درصد بوده که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۶۸ درصد رسیده و رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.
بیمه کشاورزی
مدیر شعب بانک کشاورزی استان خبر داد:
بیمه شدن بیش از ۷۲هزار هکتار از اراضی زراعی وباغی استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیر شعب بانک کشاورزی استان گفت:۷۲هزار هکتار از اراضی زراعی وباغی استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.
بهنام فرح بخش در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:در سال زراعی جاری با تلاش مضاعف نسبت به ترویج،آموزش و اشاعه فرهنگ بیمه ای در سطح استان تلاشهای گسترده ای صورت گرفته است ،تا زمینه ارتقاء پوشش بیمه ای و تحقق برنامه ها و اهداف به بیش از ۹۵ درصد برسد.
فرح بخش یاداوری نمود که صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین ابزار برای تضمین تولید محصولات کشاورزی است و درصورت بروز سوانح طبیعی (سیل،خشکسالی،سرماو…)این اطمینان وجود دارد تا خسارتهای وارده توسط صندوق بیمه تا حدود زیادی جبران خواهد شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی افزود:در سال جاری در زیربخش باغات ۲۶۴هزار فقره بیمه نامه با سطح ۸هزار هکتار و در زیربخش زراعت ۲۴هزار فقره بیمه نامه با سطح ۶۴هزار هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفت و علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، ۶۳۲هزار راس دام ،۷ میلیون قطعه طیور و ۱۴میلیون قطعه ماهی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
فرح بخش با تاکید بر اهمیت ویژه فعالیتهای کشاورزی میزان غرامت پیش بینی شده در سال جاری را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و ضمن حمایت همه جانبه از این بخش یادآوری نمود که خسارتهایی نظیر (سیل،سرما ،خشکسالی ،وسایر عوامل خطر طبیعی و بیماریهای دامی باعث)متضرر شدن بهره برداران محترم شده است که تمام عملیات لازم از جمله پایش فنولوژی،ارزیابی تک تک موارد خسارت دیده ،اخذ مجوزهای خسارت در دست انجام میباشد و به محض نهایی شدن این عملیات پرداخت غرامت به آسیب دیدگان صورت خواهد گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت