پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1401 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 125889

برداشت بی رویه آب از رودخانه دره شور دهدشت سبب تلف شدن آبزیان شد

اسلام جاودان خرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارانافزود: یک ماه قبل کارشناسان محیط زیست کهگیلویه ، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان  از رودخانه دره شور بازدید کردند و پس از این بازدید  محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه درخصوص جلوگیری از برداشت های بی رویه و […]

اسلام جاودان خرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارانافزود: یک ماه قبل کارشناسان محیط زیست کهگیلویه ، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان  از رودخانه دره شور بازدید کردند و پس از این بازدید  محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه درخصوص جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر مجاز آب و خشک شدن رودخانه هشدار داد.

جاودان خرد افزود : هشت نفر از کشاورزان منطقه با پمپاژهای غیر مجاز ، آب رودخانه  را با هدف آبیاری مزارع ذرت و یونجه برداشت می کنند و همین امر باعث کاهش دبی آب در پایین دست شده است .

وی گفت : کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مشاهده عدم رعایت حقابه زیست محیطی توسط کشاورزان، موضوع را  طی نامه ای هشدار گونه به آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ارسال کردند و خواهان اقدام مقتضی شدند.

جاودان خرد ادامه داد : اداره آب منطقه ای پس از دریافت نامه محیط زیست با طرح دعوی در مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرده و در حال رسیدگی است .

وی گفت : محیط زیست شهرستان کهگیلویه پیرو شکایت آب منطقه ای با تنظیم شکوائیه ای از طریق مراجع قضایی علیه این هشت نفر کشاورز که بصورت غیر مجاز پمپاز و برداشت آب دارند طرح دعوی کرده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت