پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 مهر 1401 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 126482

دشمنان موضوعات فرعی را بزرگ می کنند تا مسائل اصلی را متوجه نشویم

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام اظهار داشت: باید توجه داشت که انسان ها عموماً در راه صراط مستقیم دشمنان زیادی دارند که مهم ترین آن ها یکی شیطان است و دیگری نفس امّاره که پیوسته در کمین ما هستند تا ما را […]

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام اظهار داشت: باید توجه داشت که انسان ها عموماً در راه صراط مستقیم دشمنان زیادی دارند که مهم ترین آن ها یکی شیطان است و دیگری نفس امّاره که پیوسته در کمین ما هستند تا ما را منحرف سازند.

 

وی افزود: شیطان در این زمینه قسم خورده است: «قالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ اَجْمَعینَ» (به عزت و جلال تو قسم که تمام افراد را گمراه خواهم کرد.) خداوند متعال هم می فرماید: «اِنَّ الشَّیطانَ لَکُم عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً» به درستی که شیطان برای شما دشمنی است (آشکار)، پس شما هم او را دشمن بدارید. «یا اَیُّها الَّذینَ آمَنُوا لاتَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیطانِ» ای کسانی که ایمان آوردید از ردّ پاها و گام های شیطان پیروی نکنید.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: امام خامنه‌ای: «در این جهاد و جنگ بی‌امانی که بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت وجود دارد، ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟»دشمنان ایران قوی در فضاسازی رسانه ای اتفاقات اخیر از دو شیوه ی تبلیغاتی بر علیه ما استفاده می کردند.موضوعات فرعی را بزرگ می کنند تا مسایل اصلی را متوجه نشویم.

 

 

افشار گفت: تاکتیک دوم این است که یک مساله را از وسط آن وپله دوم ذکر می کنند و تحلیل های خویش را نیز از همان نقطه یعنی از پله دوم شروع میکنند.هر دو تاکتیک در قضایای اخیر اتفاق افتاد.

 

وی افزود: اگر اصل و فرع هر حادثه روشن نشود، مخاطب دچار گیجی می‌شود؛ اینکه بالاخره چه کسی درست می‌گوید؟ یا اینکه مساله ی فرعی مثل خانم امینی را بزرگ می کنند تا حضور تمدن ساز بیست و یک میلیونی زائران اربعین در کربلا تحت الشعاع قرار گیرد.حضوری که نافی فرهنگ دنیاگرایی و لیبرالیسم غربی است و حضور ایران در پیمان شانگ های دیده نشود.

 

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: رهبرانقلاب در سخنرانی اخیر به صراحت و روشنی اصل و فرع ماجرا را از هم جدا کردند. اصل، تقابل با بنیان ایران قوی است و نه حتی جمهوری اسلامی. پشت پرده نیز دست عیان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنچه در داخل نیز رقم می‌خورد هیجان جاهلی و مزدوری جریان نفاق است.

 

افشار اظهار داشت: با این توضیح باقی مباحث فرع ماجراست. حجاب و گشت ارشاد و حادثه مرحوم مهسا امینی و غیره. از این جهت هر تحلیلی که باعث شود مخاطب در فهم اصل و فرع ماجرا دچار خطای تشخیص شود ناقص است.

 

وی افزود: بعد از اینکه اصل و فرع مشخص شد باید لحن اعتراض به اندازه اهمیت موضوع باشد. برخی از خواص در مورد اخیر، درست موضع گرفتند اما کلام‌شان ضریب متناسب نداشت. این خطا باعث چه اشکالی می‌شود؟مخاطب ممکن است حق و باطل را تشخیص دهد اما اهمیت و عمق و وسعت زشتی موضوع را دقیق نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین افشار گفت: سال۱۳۸۸ وحضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری که بی نظیر بود مسئله اصلی یعنی حضور مردم در انتخابات فراموش شد .فردای انتخابات کاری کردند که به‌رغم مشارکت ۸۵درصدی مردم، نظام جمهوری اسلامی نتوانست سرش را در مقابل چشم ملت‌های اسلامی بالا بگیرد.

 

 

وی افزود: در جنگ روانی، اصلی به‌نام پله دوم وجود دارد؛ یعنی داستان اتفاق از اول تعریف نمی‌شود. به تعبیر بهتر کنش سانسور می‌شود اما واکنش به نحو دلخواه روایت می‌شود. فرض کنید کسی به‌صورت شما سیلی زد و شما هم او را هل دادید و به زمین خورد و دستش شکست. آنچه فردا منتشر می‌شود اینکه: فلانی دست فلانی را شکسته است و سیلی اول و اصل موضوع کلا پنهان می‌ماند یا پنهان می‌شود.روایت‌های امروز دشمن و برخی دوستانی که نام آنان را باید «اصحاب تردید» گذاشت، همین است.

 

خطیب جمعه چرام اظهار داشت: درباره حادثه زاهدان می‌شنوید: «نمازگزاران زاهدانی به رگبار بسته شدند» خب چرا جمعه‌های قبل به رگبار بسته نمی‌شدند؟ از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی همین موضوع است که داستان را از وسط آن روایت می‌کنند.

 

وی افزود: در ماجرای اعدام نوید افکاری گفتند جوان ورزشکار اعدام شد و گویی در خیابان قدم می‌زده است و به‌قید قرعه تصادفا اعدام شده . اینجا قتل فردی صاحب زن و فرزند توسط او به‌عنوان پله اول پنهان ماند.اینجا باید به سراغ پله اول ماجرا رفت.

 

 

افشار گفت: حضرت آقا در سخنرانی چند روز قبل به خواصی که زود موضع گرفتند اشاره کرد، خواص مورد اشاره سخنان دیروز رهبری که سراسیمه وارد میدان شدند و بیانیه و موضع اعلام کردند و مرگ خانم امینی را قتل خواندند نیز روی پله دوم نشانده شدند. عمده روایت دشمن اینگونه است و داستان از خط شروع گفته نمی‌شود و اینگونه چهره‌ای خشن، سرکوبگر و بی‌منطق از نظام را معتبرسازی و ادراک‌سازی می‌کنند.

وی افزود: طبیعی است که نظامی که به روش انقلابی به حکومت برسد، دشمنان باانگیزه‌ای دارد. اما دشمنی که به اخلاق پایبند باشد نیز به‌نوبه خود ارزش و نعمتی است. فاسدالاخلاق‌ها هیچ چیزی برایشان مهم نیست و از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند.این هم بگذرد، اما هم باید درس گرفت و هم عبرت. وظیفه نیروهای مومن به انقلاب اسلامی نشان دادن دائمی پله اول است و این شدنی است.

خطیب جمعه چرام در پایان گفت: وظیفه ما این است که فریب های امپراطوری رسانه ای غرب را در معکوس نشان دادن حقایق متوجه شو‌یم و در جهاد تبیین بیانگر واقعیت برای دیگران باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت