پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1401 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 127055

سیاست موفق جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در یکسال اخیر/راه‌اندازی ۵ واحد تولید کرم میلوورم‌ در کهگیلویه و بویراحمد/ خلق فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی

سید علی معتمدی‌پور در بازدید از طرح تولید کرم میلوورم آقای حسینی در باشت اظهار کرد: یکی از اقدامات و جهت‌گیری‌های جدید این سازمان ترویج پرورش کرم میلوورم است که این سیاست در یکسال اخیر موفق بوده است‌.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی اقدامات یکساله بخش کشاورزی، گفت: بیش از ۲۰ واحد تولید کرم میلوورم در این استان در دست راه‌اندازی است که برخی از آنها در مدار تولید قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در بازدید از طرح تولید کرم میلوورم آقای حسینی در باشت اظهار کرد: یکی از اقدامات و جهت‌گیری‌های جدید این سازمان ترویج پرورش کرم میلوورم است که این سیاست در یکسال اخیر موفق بوده است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کرم در تامین پروتئین مورد نیاز واحدهای دامی، طیور و آبزیان نقش اساسی و مهمی دارد و برای همین در دستور کار تیم مدیریتی این سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: پروتئین موجود در کرم میلوورم بعد از ۷۰ روز دوره رشد به سطح ایده‌آلی می‌رسد و آماده فروش می‌شود.

معتمدی‌پور با اشاره به حمایت این سازمان از تولید و تولیدکننده، یادآور شد: پرورش این کرم امکانات و هزینه زیادی نمی‌خواهد و سودآوری بالایی دارد و بازار فروش آن نیز مهیا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تولید کرم میلوورم یک کار دانش‌بنیان است که به مرحله تولید و صرفه اقتصادی رسیده و شرایط برای ایجاد اشتغال و تامین پروتئین واحدهای دام، طیور و آبزیان در این زمینه فراهم است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ظرفیت ۱۰ هزار سبدی طرح آقای حسینی، تصریح کرد: این طرح با ۲ هزار سبد در سه سالن با تولید سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم در هر دوره ۷۰ روزه شروع به کار کرده که در ادامه ظرفیت تولید آن کامل خواهد شد.

معتمدی‌پور گفت: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی، بخشی از نیاز مزارع پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری به پروتئین تامین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ متقاضی احداث واحد تولیدی کرم میلوورم اقدامات لازم برای دریافت مجوز تولید را انجام دادند که پنج مورد از این واحدها در یکسال اخیر به بهره‌برداری رسیدند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت