پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1401 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 127116

توجه به نهاد کتابخانه‌های عمومی برای دور دوم سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است

در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی دبیرکل و مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد نهاد کتابخانه‌های عمومی در اعتبارات دیده می‌شود، گفت: طرح‌ها، خواسته‌ها و نیازمندی‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان احصاء و ارائه شود تا بتوانیم اعتبار جذب کنیم.

سیدعلی احمدزاده اظهار داشت: به دلیل نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در جذب نوجوانان و جوانان و تاثیرگذاری بر روی این قشر، از مدیرکل جوان و نخبه‌ای برای این حوزه استفاده کردیم و از وی حمایت می‌کنیم.

استاندار با استقبال از برگزاری جلسات نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت ماهی یکبار افزود: برنامه‌ریزی می‌کنیم که این جلسات با حضور خودم برگزار شود، ضمن اینکه از مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای بهره‌مندی از نظرات وی در شورای برنامه‌ریزی دعوت می‌کنیم.

احمدزاده با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت بکر و زیبا و سرمایه‌های عظیم نفت و گاز و آب است اما متاسفانه آنطور که باید و شاید استان توسعه پیدا نکرده و در برخی زمینه‌ها از جمله حوزه نهاد کتابخانه‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم که در حال برنامه‌ریزی برای رفع این کمبودها هستیم و در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری مسئولان کشوری هستیم.

وی خطاب به دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سطح استان نهاد کتابخانه‌های را مورد حمایت قرار می‌دهیم انتظار داریم مسئولان مربوطه در سطح ملی نیز حمایت کنند تا شاهد پیشرفت در این حوزه و افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در بین همه اقشار جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان باشیم.

دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم با اشاره به حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ کتابخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲ هزار نفر عضو و ۶۰۰ هزار منابع موجود است.

مهدی رمضانی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه عمومی کشور ۲۷۰۰ مورد است، افزود: در روزهای آینده سهمیه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت