پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آبان 1401 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 127271

مانور امداد و نجات بمناسبت هفته پدافند غیر عامل در شهرستان لنده+تصاویر

بمناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور امداد و نجات در شهرستان لنده برگزار گردید.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، از ۴ تا ۱۱ آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و به فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک اصل هست برای همیشه نه برای یک مقطع خاص فلذا وظیفه داریم در این راستا برنامه ریزی ها و هماهنگی لازم را برای عینیت بخشیدن به این اصل مهم داشته باشیم که دراین راستا برگزاری مانور امداد و نجات دردستور کار شورای پدافند غیرعامل شهرستان قرارگرفت.

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل دیروز چهارشنبه مانور امداد و نجات در شهرستان لنده برگزار گردید .

آقای مهندس شفایی معاون فرماندار وجانشین ستادبحران شهرستان گفت: این مانورکه با دو سناریو زلزله و آتش سوزی و با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاهها و ادارات عضو ستاد بحران وشورای پدافند غیرعامل شهرستان ودرساختمانی مخروبه وغیرمقاوم برگزار شد و آنرا برای آشنایی مردم ودانش آموزان با هر نوع خطر وچگونگی واکنش ومقابله باآنهارا مفید ارزیابی کرد.

شفایی ادامه داد شهرستان لنده و استان کهکیلویه و بویراحمد برروی گسل قراردارد و باتوجه به اینکه در هیچ جای جهان قابل پیش بینی وپیشگیری نمی باشد باید هر لحظه آمادگی وقوع زلزله را داشته باشیم و با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ومقاوم سازی انواع ساختمانها و ایمن سازی سرپناهها به اهمیت زلزله و تبعات اجتماعی ،روانی ،جانی ومالی آن پی ببریم .

معاون فرماندار لنده گفتند: در این حادثه فرضی درساختمان غیرمقاوم که خانواده ۶ نفره زندگی می کردند دو نفر فوتی و ۴ نفرمصدوم داشتیم اما در ساختمان مجاور آن که مقاوم سازی وکلاف بندی شده هیچگونه خسارت جانی و مالی در برنداشته ،که میطلبد همه دستگاههای عضو شورای پدافند غیرعامل وستادبحران و مردم و شهروندان بیش از پیش به مسایل فنی و مهندسی سازه ها اهمیت داده تا شاهد کمترین خسارات درمواقع زلزله باشیم .

ایشان ادامه دادند برای حساس شدن مردم به این مقوله ماهر ساله حداقل ۲ مانور با این موضوع برگزار می‌کنیم . ضمنا سناریوی آتش سوزی وقطع جریانهای آب و برق و گاز و مخابرات نیز از دیگر قسمت‌های این مانور بود که به آن پرداخته شد .

در پایان از همه دستگاههایی که در برگزاری مانور نقش داشتند بویژه امام جمعه محترم ،هلال احمر ،سپاه،بخشدارمرکزی ،واحدبحران فرمانداری ، آبفا،آتش نشانی ،اورژانس، برق ،مخابرات ، آموزش و پرورش واصحاب رسانه واهالی محترم کوچه ساحل ۵ شهرک شهید رجایی تشکر کردند .

خبرنگار : Mohammad Riahy

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت