پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1401 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 128572

۵۰۰ میلیاردتومان متمم سفر رییس جمهور به راهداری کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم سفررییس جمهور در حوزه راهداری به استان ابلاغ شده و با تخصیص و جذب این اعتبار تحول اساسی در حوزه راهسازی و حمل و نقل ایجاد خواهد شد.

عابد محمدی روز سه شنبه در گفت و گوی با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای راههای روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای رفع نقاط حادثه خیز استان هزینه خواهد شد.

وی افزود: پیش تر ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان در حوزه راهداری تخصیص یافت که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به صورت اعتبار استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار ملی ابلاغ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به صورت نقد و بطور کامل در حوزه راهداری به استان تخصیص داده شد و کار رفع ۲ نقطه حادثه خیز استان با این اعتبار آغاز شده است.

محمدی ابراز داشت: این دو نقطه حادثه خیز شامل تونل گل زردی به سمت سرگچینه بطول ۶ کیلومتر و جاده لار شاه بهرام (باشت چرام) هم بطول ۶ کیلومتر بوده است.

وی عنوان کرد: پس از ۱۲ سال جاده لار شاه بهرام (باشت چرام) به طول ۶ کیلومتر کار می شود، در حالی که در سالیان گذشته به یک معضل تبدیل شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از اعتبار ۲۰۰ میلیاردی استانی سفر رییس جمهور حدود ۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که با تخصیص کامل این اعتبار کارهای خوبی در استان انجام خواهد شد.

محمدی افزود: در این اعتبار مناطق محروم استان از جمله تاکسیسه، مورزرد، شاه غالب، سیلاب کلوار، موشمی ها، چاهن و دیگر مناطق دیده شده بود.

وی تاکید کرد: اعتبارات سفر مهرماه ۱۴۰۰رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعا طی سه سال به ابلاغ و تخصیص خواهد یافت.

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد ضعیف راهداری

البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی هفته اخیر استان با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد راهداری استان گفته بود ؛ ۲۲ روستا در سیلاب و کلوار، ۲۰ روستا در مارگون منطقه تاکسیسه و مورزرد در چند ماه از سال به دلیل بارش برف و باران قطع است در پیچاب باشت، ممبی به طرف پهنوک و دیشموک و چاروسا هم همین وضع است.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به این شرایط راهداری برای هر کدام از این مناطق یک دستگاه لودر مستقر کند و تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد و راه‌های روستایی احداث شود پس از هر بارش که راه‌های ارتباطی مردم قطع می‌شود نسبت به بازگشایی اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روستای دورافتاده‌ای در منطقه باشت ۳۰ خانوار زندگی می‌کنند و تا زمانی که جاده این روستا احداث شود راهداری اقدام به نصب پل کند تا مردم برای عبور از رودخانه و ارتباط با شهر دچار سختی و دردسر نشود.

احمد زاده خطاب به مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارند، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.

وی از وضعیت پروژه‌های راهداری در استان ابراز نارضایتی کرد و افزود: تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند و هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استان‌هاست.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت