پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1401 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 128829

فراخوان مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان از کشاورزان برای کشت قراردادی گندم آبی

نشست هماهنگی برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح کشت قراردادی در کهگیلویه باحضور مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب:

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان در این نشست اظهار کرد:در زمان کاشت گندم بیشترکشاورزان مشکل نقدینگی دارند وبه همین دلیل استفاده ازکود رابه تأخیر می‌اندازند که با کشت قراردای این مشکل مرتفع می شود.

ابوالحسن صداقت کیش گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت جهادکشاورزی،طرح حمایتی کشت قراردادی در سطح استان درحال اجرا است.

وی بیان داشت: با کشت قراردادی و تأمین نهاده‌ها، عملکرد تولید گندم در مزارع افزایش خواهد یافت.

صداقت کیش تصریح کرد: کشت قراردادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می‌شود که علاوه بر حمایت از کشاورزان موجب می‌شود کشور در مسیر خودکفایی گام بردارد و برنامه ریزی اصولی در کشت فراهم شود.

وی  گفت:این طرح جهت کمک به کشاورزان گندم آبی وتامین بخشی ازهزینه های کشت وبرداشت دردستورکارقرارگرفته است.

 

مدیرکل شرکت غله استان افزود: در کشت قراردادی ۵٠درصدکود فسفاته وپتاسه و۲٠ درصد سهم بیمه محصول گندم آبی توسط طرف قرارداد تامین و پس از برداشت و تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کم می شود.

 

وی بیان کرد:هزینه حمل و کرایه گندم آبی از مزرعه تا محل خرید به ازای هر تن یکصدهزارتومان ازدیگر مشوق های دولت در این زمینه است و امکان سایر مشوق ها جهت ترغیب بیشتر کشاورزان در این زمینه نیز وحود دارد.

صداقت کیش گفت: کشاورزانی که تمایل دارند در اجرای این طرح مشارکت نمایند به خانه های ترویج و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

وی اظهارکرد:ازکلیه کشاورزان درخواست می کنیم هرچه سریعتر با توجه به فرصت کم باقیمانده به کارشناسان پهنه خود مراجعه وثبت نام کنند.

ابوالحسن صداقت کیش گفت: کشاورزان می‌توانند از طریق گوشی های همراه خود با نصب اپلیکشن کشاورزی قراردادی به سامانه کشاورزی قراردادی مراجعه وثبت نام نمایند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت