پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 آذر 1401 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 129019

مشکل کمبود زمین همچنان گریبانگیر شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین چالش‌ شرکت‌های نوآور و فناور استان به ویژه شهرستان بویراحمد همچنان کمبود زمین و فضا است که در این رابطه رایزنی هایی با اداره کل منابع طبیعی استان به منظور اختصاص زمین به این شرکت ها صورت خواهد گرفت.

سید احسان عسکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: در اجرای برخی طرح‌ های دولت بخصوص در زمینه پروژه های راه و شهرسازی، شهرستان بویراحمد در تنگنای کمبود زمین است با این وجود به دلیل اهمیت شرکت های دانش بنیان، پیگیری هایی به منظور تخصیص زمین به واحدهای فناور از طریق اداره کل منابع طبیعی استان در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار امسال، شرکت‌های دانش‌بنیان استان مورد حمایت قرار می گیرند و نگاه ها به سوی این شرکت ها ویژه خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان از لحاظ دریافت تسهیلات مورد نیازشان با مشکل مواجه هستند و باید پیگیری بیشتری کنند تا کارشان به سرانجام برسد.

عسکری عنوان کرد: از محل اعتبارات ستاد اقتصاد دانش بنیان برای ایجاد فعالیت فناوران دانش بنیان در استان، هفت میلیارد تومان برای شرکت شهرک‌های صنعتی و هشت میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

البته در سفر اخیر رضا رحیمی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده بود که شرکت های دانش بنیانی که دارای رتبه دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور باشند در گرفتن زمین و تقسیط طولانی مدت پول هایی که باید برای زمین بدهند در اولویت هستند.

امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به نام دانش بنیان نامگذاری شده است بنابراین می طلبد همه مسئولان به سمت دانش بنیان کردن تولیدات پیش روند زیرا بهره وری بدون دانش بنیان کردن امکان پذیر نیست. در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند.

۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است. واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت