پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1401 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 129129

عملیات اجرایی فاز سوم پروژه تپه نورالشهداء دهدشت بزودی تکمیل می شود

عملیات اجرایی پروژه گردشگری تپه نورالشهداء در سه فاز طراحی شده بود و پس از تکمیل فاز اول و دوم اکنون پروژه در فاز سوم در حال انجام است و با تکمیل آن در آینده ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم هستیم.

به گزارش صدای  جنوب، شهرستان کهگیلویه دارای قدمت فرهنگی و تاریخی از دوران صفویه بوده و هنوز هم آثار باستانی آن شامل امامزاده‌ها، مساجد، کاروانسرا، حمام کهیار و اماکن دیگر در شهر قدیمی دهدشت بر جای مانده است.

شهر تاریخی دهدشت در زمینه جذب گردشگر علاوه بر مناطق گردشگری و تاریخی متعدد، ظرفیت‌های دیگری نیز دارد اما در طی سالهای گذشته تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه مورد غفلت و بی‌توجهی مدیران شهرستانی و استانی قرار گرفت.

پروژه گردشگری تپه نورالشهداء یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان کهگیلویه در زمینه جذب گردشگر و استفاده شهروندان در ورودی دهدشت از سمت جاده بهبهان است که در آخرین روزهای فعالیت شورای پنجم عملیات اجرایی آن کلنگ‌زنی شد.

با انتخاب اعضای شورای ششم شهر دهدشت و آغاز فعالیت این شورا روند اجرایی و تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت. باانتخاب شهردار منتخب شورای ششم، اجرای پروژه سرعت بیشتری گرفت و ظرف مدت چند ماه بخش زیادی از این پروژه اجرا شد.

فاز اول این پروژه از خرداد امسال آغاز شد که شامل دیوارچینی به طول ۵۰۰ متر، دیوار حایل و سنگفرش حاشیه دیوار بوده که به پایان رسید.

فاز دوم پروژه شامل خاکبرداری و تسطیح تپه، سکوبندی و ایجاد راه‌های دسترسی به سکوبندی‌ها و مهیا‌نمودن مکان‌های مختلف جهت نشستن مسافران و گردشگران بر روی تپه بوده که این فاز نیز تکمیل شده است

فاز سوم پروژه شامل تأمین روشنایی، چمن‌کاری و زیباسازی است که هم اکنون در حال انجام است و شهرداری با همکاری شورای اسلامی در تلاش است تا این فاز را نیز با سرعت بیشتری به پایان برساند.

پروژه گردشگری تپه نورالشهداء دهدشت در واقع بر بالای شهر دهدشت و بر بام این شهر و در کنار پارک بلادشاپور بر روی تپه نورالشهداء و در جوار یادمان دو شهید گمنام قرار گرفته که فضای معنوی بسیار خاصی دارد و با تکمیل این پروژه در آینده‌ای نزدیک فضای دلنشینی برای شهروندان رقم می‌زند.

برپایه این گزارش، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یکی از موفقیت‌های شهرداری و شورای ششم شهر دهدشت است و نقش بسیار مهمی در توسعه و زیباسازی فضای سمعی بصری شهر خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت