پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1401 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 129230

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

زیر ساخت های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد متحول می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راستای جهاد تبیین و ضرورت اطلاع رسانی خدمات نظام مقدس اسلامی اینبار گزارشی از حوزه کاری خود در برنامه گفت وگوی شبکه استانی دنا مطرح کرد.

صدای جنوب:

سید علی معتمدی پور در برنامه گفت وگوی شبکه دنا از بهره برداری و کلنگ زنی چندین طرح کشاورزی در دهه فجر و همچنین وضعیت کشت قراردادی و جهش تولید در استان پرداخت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کشت قراردادی از جمله برنامه‌های کلیدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان است که ضمن آن از مزایای مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

 

سید علی معتمدی پور گفت: مهمترین محصول راهبردی که در دستور کار دولت است، گندم بوده که در قالب طرح کشت قراردادی افزایش تولید آن در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح مورد حمایت دولت قرار دارد ومشوق های مختلفی برای ان لحاظ شده است.

وی گفت: در این طرح به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰۰ تومان بلاعوض به کشاورزان استان پرداخت می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث بیمه محصولات کشاورزی از جمله برای گندم آبی، تسهیلات ویژه ای به کشاورزان اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برای کشاورز ریسک کشاورزی را پایین بیاوریم از همین رو مشوق هایی چون بذر، کود و سموم در قبال اخذ سفته از کشاورزان داده خواهد شد.

معتمدی پور تاکید کرد: ماباید خوش بین باشیم و بدانیم در کشاورزی همیشه دو به اضافه دو، چهارنمیشود وگاهی سه یا پنج خواهد شد از همین رو کشاورز با کشت قراردادی و تحویل گندم تولیدی سفته خود را دریافت می کند.

وی بیان داشت: در کشت قراردادی قیمت نهاده ها چون کود برای محصولات آب بر مثل هندوانه افزایش زیادی دارد اما درزمینه محصولات استراتژیک قیمت ان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

 

معتمدی پور بابیان اینکه حوزه تحقیقات مجری طرح های جهش تولید و کشت قراردادی بازیرساخت علمی و اجرایی است تاکید کرد:استفاده از تجربه دانشگاهیان و ارتباط نزدیک با دانشگاه برای اجرای این طرح ها باتوجه به مقوله فرهنگ سازی و جهاد تبیین در اولویت کاری ماقراردارد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: استان ما رتبه یک کشور را کسب و بهترین الگوی کشت بابالارین درصد(۶۴درصد) اجرا شده است.

*زیر ساخت های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد متحول می شود*

سید علی معتمدی پور همچنین در این برنامه از بهره برداری و کلنگ زنی چندین طرح کشاورزی در دهه فجر خبرداد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در کهگیلویه سد کوهبرد افتتاح و طرح زیردست این سد کلنگ زنی خواهد شد.

وی افتتاح سد ایلی آباد دربهمئی را پروژه دیگر این سازمان بیان کرد که به بهره برداری خواهد رسید و مردم برکات این سد را لمس خواهند کرد.

معتمدی پور گفت: در شهرستان دنا نیز طرح ۵۰۰هکتاری سمرون احمدغریب افتتاح می شود.

وی ادامه داد: طرح کلان تامین آب نقاره خانه در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: چندین طرح نیز در گچساران وجود دارد که با بهره برداری از این طرح ها در سطح استان زیر ساخت های کشاورزی متحول می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت