پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1401 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 130101

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح:

جهش در تولید محصولات راهبردی نیازمند تغییر دیدگاه و تفکر کشاورزان است

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح در جمع مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز شهرستان های گچساران، باشت و بهمئی گفت: جهش در تولید محصولات راهبردی مستلزم تغییر در دیدگاه و تفکر کشاورزان می باشد.

صدای جنوب:
سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح در جمع مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز شهرستان های گچساران، باشت و بهمئی گفت: جهش در تولید محصولات راهبردی مستلزم تغییر در دیدگاه و تفکر کشاورزان می باشد.
غلامی با بیان اینکه میانگین تولید عملکرد کشاورزان نمونه در محصول گندم استان کهگیلویه و بویراحمد بین ۷الی ۸ تن در هکتار هست در
صورتی که میزان عملکرد کشاورزان سنتی ما در ایده آل ترین حالت ۳ الی ۴ تن در هکتار میباشد، افزود:
این خلاء عملکردی را می توان با تغییر در دیدگاه و تفکر کشاورزان پر کرد.
غلامی ابراز داشت ما راهی به جز روی اوردن به کشاورزی علمی و ترکیبی از تجربیات کشاورزان و به کار بردن نکات علمی و تخصصی نداریم.
غلامی افزود با آموزش های مستمر حضوری و مجازی مربیان جهش تولید بسیج همگام با کشاورز در طرح ارتقاء بهره وری محصولات راهبردی که متناسب با مراحل رشد گیاه و تقویم زراعی محصولات برگزار می گردد و سپس این مربیان به روستاهای هدف سازماندهی و اعزام می شوند تا آموزش های علمی لازم را به کشاورزان از کاشت تا برداشت دهند، انشاالله شاهد افزایش عملکرد محصولات زراعی در سطح کل استان خواهیم بود.
در این دوره اموزشی تعداد ۷۰ نفر از مربیان از سه شهرستان حصور داشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت