پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 دی 1401 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 130212

تشریح خدمات چشمگیر جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد

امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد طی بارش‌های اخیر برف و باران ادامه دارد.

صدای جنوب:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه اقدامات امداد‌رسانی این سازمان طی بارش‌های اخیر را تشریح کرد.

سید عادل رهبریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش باران در مناطق گرمسیری و برف در مناطق سردسیری شهرستان، برنامه‌ریزی و به‌ صورت مستمر وضعیت امدادرسانی و ارائه خدمات را پیگیری کرده و با وجود گستردگی شهرستان، اقدامات موثری را انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه افزود: همزمان با آغاز بارش باران در شهرستان طی ۳ روز اخیر، به ۴۲ نفر از هموطنان متاثر از بارش باران امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از جمله تیم های آماده عملیات مستقر در شعبه و پایگاه‌های جاده‌ای، طی عملیات‌های مختلف به افراد و خانواده‌های آسیب دیده امدادرسانی کردند که می‌توان به آب گرفتگی ۶ باب منزل مسکونی و تخلیه آب این منازل اشاره کرد.

رهبریان گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر در ارتفاعات شهرستان و استان در مواقع برف و باران، همشهریان عزیز حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری و برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

///

 

کاظم فلاحی دوست  نیز اظهار داشت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی کشور و اعلام آماده باش سراسری از سوی سازمان امداد و نجات کشور ۱۰۰ نیروی عملیاتی در سراسر استان در محورهای مواصلاتی استقرار یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان بیان کرد: علاوه بر امداد رسانی به مردم در برف و کولاک هفت عملیات تخلیه آب نیز در خصوص آب‌گرفتگی منازل مسکونی در شهرستانهای گچساران و کهگیلویه انجام شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: ۱۲ نفر که در شهرستان دنا در ارتفاعات برفگیر شده بودند به وسیله خودروی آرگو به منطقه امن منتقل و نجات یافتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این راستا نیز ۴۱ تخته پتو ، ۴۰ کیلوگرم نایلون، ۲۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته و دیگر اقلام نیز بین آسیب دیدگان این حوادث توزیع شد .

وی با اشاره به کوهستانی و برفگیر بودن مسیرهای مواصلاتی از رانندگان خواست در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی ، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هرساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

فلاحی دوست تصریح کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با همکاری کارگروه امداد و نجات از جمله پلیس راه ، آتش نشانی ، اورژانس ، مدیریت بحران ،علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ادارات گاز، برق و آب در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت در شعب و هفت پایگاه های امداد و نجات بین شهری و کوهستانی اجرا می شود.

وی گفت: نیاز است رانندگان در طول فصل سرما با توجه به لغزنده و کوهستانی بودن مسیر های مواصلاتی استان احتیاط لازم را داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت