پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 دی 1401 ساعت 01:10:: شناسه خبر: 130272

آماده باش دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با خطرات احتمالی سامانه بارشی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی همه دستگاه‌ های عضو ستاد بحران استان پای کار باشند و در حالت آماده باش قرار گیرند

به گزارش صدای جنوب ، سید علی احمدزاده روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به ورود سامانه بارشی از امشب به جو استان، اظهار کرد: اوج این سامانه بارشی فردا ظهر خواهد بود و شدت بارش‌ها فردا شب به اوج می‌رسد.

وی افزود: دستگاههای خدمات رسانوهمه پای کار باشند تا حوادث بارش گذشته که موجب بروز مشکلاتی شد تکرار نشود، ضمن اینکه از رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان درخواست می‌کنیم پویش کمک مردم به نیروهای ستادی را راه‌اندازی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تا مردم دستگاه‌ها را یاری کنند و علاوه بر برف‌روبی پیاده رو جلوی منازل و مغازه های خود در تکاندن درختانی که از شدت برف در معرض شکستگی هستند کمک کنند.

احمدزاده ادامه داد: از دستگاه‌ها انتظار کار جهادی بیشتری می رود و ضمن تشکر از تیپ ۴۸ فتح و سپاه می خواهیم در آماده‌باش باشند تا چنانچه مشکلی پیش آمد به کمک بیایند.

وی ابراز کرد: با توجه به شدت بارش ها در مناطق سردسیری آمادگی کامل وجود داشته باشد و مناطق گرمسیری هم پیش بینی لازم انجام شود.

احمدزاده با مهم برشمردن جلسات ستاد بحران، گفت: مدیران‌کل موظف به حضور در نشست‌های ستاد بحران هستند و در صورتی که در استان حضور نداشته باشند معاون می‌تواند به جلسه بیاید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متاسفانه همکاری بین دستگاهی ضعیف است و اختلاف‌هایی وجود دارد که باید دستگاه‌ها این اختلافات را کنار بگذارند و همه با هم استان را اداره کنیم.

احمدزاده اضافه کرد: وضعیت جوی استان در روزهای آینده مشخص است و استان شاهد بارش برف و باران خواهد بود لذا با توجه به محدود بودن امکانات، هر دستگاهی که پیش‌بینی می‌کند که امکاناتی که در اختیار دارد جوابگو نیست به ستاد بحران اعلام کند تا امکانات برای انها پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر آب به شکلی باشد که تا ۷۲ ساعت جوابگو باشد، گفت: از سال‌های قبل باید مخازن آب احداث می‌شد تا در صورت لزوم به کمک بیایند اما متاسفانه این مخازن پیش‌بینی نشد و در همچین شرایطی با مشکلاتی مواجه شدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در این استان تبلیغاتی انجام می‌شود که انگیزه کار را در مدیران ملی کاهش می‌دهد.

احمدزاده عنوان کرد: در همه استان‌ها تلاش می‌شود تا یک سد برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود ما هم پیش‌بینی کردیم که آب شرب شهر یاسوج از سد تنگ سرخ تامین شود اما عده ای غیر کارشناسی مخالفت های داشتند که انتظار می رود همه در راستای کمک به مردم پای کار بیایند و همچنین در تلاش هستیم سد آبریز وارد مدار شود.

وی بیان کرد: در سایر استان‌ها بدون مخالفت پالایشگاه احداث شده اما مجوز پتروپالایشگاه ۱۰۵ هزار بشکه‌ای گچساران که صادر و سرمایه‌گذار مشخص شده مخالفت‌ها آغاز شده است، چطور پالایشگاه برای بقیه استان‌ها خوب بوده اما برای این استان مطلوب نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت