پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1401 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 130732

هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

دقت در هنگام خرید لوازم بهداشتی و آرایشی که به منظور زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می شود به دلیل وجود کالاهای قاچاق در بازار و استفاده بدون نسخه پزشک ضرورتی برای سلامت مصرف کنندگان است.

از آنجا که لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند خرید آن برای مشتریان وسوسه انگیز است اما آن طور فعالان حوزه سلامت تاکید می کنند: نیاز است شهروندان برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از خرید هرگونه اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر یا مجوز ورود از وزارت بهداشت خودداری کنند.

یک دانش آموخته مقطع دکترای بهداشت محیط در کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این خصوص گفت: با توجه اینکه جذب از طریق پوست، ذخیره در کبد یا آسیب به چشم در محصولاتی مانند ریمل ها و همچنین ریزش ابرو و مژه ها از پیامدهای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی است اطمینان از اصالت کالا نخستین نکته ای است که هنگام خرید این محصولات باید مورد توجه باشد.

افسانه پژهام با اشاره به اینکه کالاهای استاندارد دارای پنج ویژگی هستند افزود: وجود برچسب های سفید و زردرنگ، نوشته شدن نام کالا، درج نام شرکت سازنده،تاریخ تولید و انقضا،نشانی شرکت تولید کننده و درج ترکیبات کالا از نشانه های لوازم آرایشی و بهداشتی سالم و استاندارد است.

وی با بیان اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی ممکن است در شرایط دمایی نامناسب حمل و نقل یا نگهداری شوند از شهروندان خواست تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

این کارشناس بهداشت محیط تصریح کرد: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت کالا کد ۱۶ رقمی روی محصول را به شماره تلفن ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کرده تا نتیجه اصالت کالا را به صورت پیامکی دریافت کنند.

پژهام تاکید کرد: تماس با تلفن گویای ۰۲۱۶۱۸۵ و استعلام با استفاده از کد ۱۶ رقمی از دیگر راهکارهای اطمینان از اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی با اشاره به نیاز به استفاده از محصولات متفاوت برای افراد با پوست خشک یا چرب و همچنین شرایط محیطی از نظر گرمسیری و سردسیری از شهروندان خواست لوازم آرایشی و بهداشتی را با توصیه افراد غیرمتخصص مصرف نکنند

او همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی شهر یاسوج در ارتفاع بالا گفت: استفاده از کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب برای سلامت پوست و مو ضروری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت