پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 بهمن 1401 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 130781

پنجمین جشنواره ملی برف دنا آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان بخصوص گردشگری زمستانی است.

بهبهان آنلاین:

پنجمین جشنواره ملی برفی باهدف ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری زمستانه کهگیلویه و بویراحمد در پیست اسکی کاکان شهرستان بویراحمد آغاز شد.

سعید طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان بخصوص گردشگری زمستانی است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی برفی دنا طی ایام کرونا برگزار نشد، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل اقیلم آب و هوایی و داشتن طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری، ظرفیت های در زمینه گردشگری دارد که گردشگری زمستانی از مهمترین ظرفیت های های این استان است.

طالبی پور اظهار کرد: برای معرفی استان در زمینه های مختلف به برگزاری چنین جشنواره های نیاز داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این استان در زمینه گردشگری زیرساخت‌های ایجاد شده است و طی ۲۰ روز آینده پارک آبی یاسوج که بزرگترین پارک آب در جنوب کشور است، افتتاح و به بهره برداری می رسد.

همچنین سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این جشنواره به یاد سردار دلها، سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: چنین جشنواره‌های می‌تواند باعث تعاملات اجتماعی و تبادلات فرهنگی شود و در جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر نقش مهم و بسزایی دارند.

فرشید کرمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: این جشنواره با محورهای مسابقه تندیس های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، اجرای زنده همراه با موسیقی محلی، مسابقه برف پیمایی، مسابقه عکاسی، نمایشگاه صنایع دستی همراه با غذاهای سنتی و محلی و ایستگاه نقاشی کودک با موضوع دهه فجر و سردار سلیمانی  در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در پیست اسکی کاکان در شهرستان بویراحمد در حال برگزار است، بیان کرد: روز جمعه مسابقه تندیس های برفی، اسکی، برف پیمایی و همچنین اجرای زنده نمایش ها و موسیقی محلی را خواهیم داشت.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت