پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 بهمن 1401 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 131399

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

۱۲٠ میلیارد تومان برای تکمیل سد «سرپری» کهگیلویه اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد سرپری از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد.

صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد سرپری از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد.

 

آرش مصلح افزود: در متمم سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، یک پروژه ۱۰ ساله به نام سد “سرپری” گنجانده شد.

 

وی با اشاره به موقعیت بسیار تاثیرگذار سد سرپری اظهارکرد: این سد که هم اکنون ۲۵ پیشرفت فیزیکی دارد، در پنج کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و در نزدیکی مسیر مواصلاتی “دهدشت به بهبهان” قرار دارد که موقعیت بسیار ارزشمندی در بحث گردشگری دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از آبگیری، این سد سه میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی خواهد داشت که می‌تواند ۴۵۰ هکتار زمین‌های دیم را به آبی تبدیل کند و تحول زیادی در بحث کشاورزی منطقه بوجود آورد.

 

مصلح تصریح کرد: تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان متاسفانه ۲۵ ماه این پروژه کاملا تعطیل بود و تلاش شد که در متمم سفر گنجانده شود که اینکار انجام شد.

 

وی ادامه داد: پس از گنجانده شدن در متمم سفر رئیس جمهور، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل مصوب و اختصاص داده شد که از این مبلغ ۴۰ میلیارد از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، ۳۰ میلیارد از سوی وزارت نیرو، ۴۰ میلیارد برنامه بودجه و ۱۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی، تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای آذر ماه امسال و در چهار جبهه کاری آغاز شده است.

ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت