پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 بهمن 1401 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 131758

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

سازمان هواشناسی با پیش بینی تقویت سامانه بارشی کنونی در هفته جاری، برای اکثر استان‌ها هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش صدای جنوب  بر اساس این هشدار از روز یکشنبه ۲۳ بهمن تا سه شنبه ۲۵ بهمن در غالب نقاط کشور احتمال بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید و گاهی رعدو برق وجود دارد.
همچنین در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، وقوع بهمن و کولاک برف پیش بینی شده است.
گفتنی است روز یکشنبه ۲۳ بهمن استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، تحت تأثیر این سامانه جوّی خواهند بود.
انسداد راه‌های روستایی و ایجاد اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اصابت صاعقه، رخداد بهمن و آبگرفتگی معابر و ایراد خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات احتمالی سامانه جوّی مذکور هستند.
به علاوه ایجاد اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، ناوگان حمل و نقل، فعالیت‌های عمرانی و بروز اشکال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز دور از ذهن نیست.
بر این اساس لازم است هموطنان از سفر‌های خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی، توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و عشایرکوچ‌رو از جابجایی خودداری نمایند.
همچنین ضروری است دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیر‌ها آمادگی داشته باشند؛ در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق مدیریت بهینه صورت گیرد؛ دهانه پل‌ها، آب رو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری پاک‌سازی شوند؛ شهرداری‌ها و راهداری‌ها اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی مانند شن پاشی را انجام دهند و بالاخره سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول تمهیدات مقتضی را در نظر داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت