پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 بهمن 1401 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 131798

۶۰کودک کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰کودک کار خیابانی در استان شناسایی شده اند که ۱۵ نفر از آن اتباع خارجی هستند.

هدایت عظیمی فر روز دوشنبه اظهار کرد: مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار خیابانی استان در کنار مراکز اورژانس اجتماعی از طریق مداخله های اجتماعی،حضور میدانی برای شناسایی، آگاه سازی عمومی و آموزش خانواده ها برای کاهش این پدیده فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: کارشناسان اورژانس های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بازدیدهای میدانی برای انجام آموزش و مراجعه به خانواده کودکان کار خیابانی انجام داده اند تا از پیامدهای این پدیده اجتماعی زیانبار پیشگیری کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین مددکاران اجتماعی به صورت مستمر برای شناسایی و انجام خدمات مشاوره به صورت میدانی در خیابان های محل کار کودکان مذکور در استان حضور یافته اند.

وی تاکید کرد: سال های (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) ۲۱۴نفر از کودکان کار شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای حمایت از آنان در ابعاد آموزشی تلاش شده بود .

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:براساس قانون برخی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات به کودکان کار خیابانی وظیفه دارند اما مشارکت آنان در این زمینه اندک است.

وی معتقد است : پدیده کودکان کار خیابانی همچون دیگر آسیب های اجتماعی ریشه در متغیرهای کلان اقتصادی و اجتماعی دارد.

عظیمی فر تاکید کرد: کاهش و کنترل کودکان کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند انجام اقدام های فرهنگی جدی تری است.

وی ادامه داد که با اطمینان نمی توان گفت اما به نظر می رسد تعدادی از کودکان کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شکل سازمان یافته به خود گرفته است و افرادی در حال بهره وری از این کودکان هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت