پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1401 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 131908

شش هزار گچسارانی در پی شغل

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: با بررسی انجام شده طی سه سال گذشته ۶ هزار نفر بیکار در گچساران با ثبت نام در کاریابی های این شهرستان متقاضی کار هستند.

صدای جنوب؛

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: با بررسی انجام شده طی سه سال گذشته ۶ هزار نفر بیکار در گچساران با ثبت نام در کاریابی های این شهرستان متقاضی کار هستند.

صدراله چهره آزاد  افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،نرخ بیکاری در شهرستان گچساران بیش از ۱۶ درصد بوده است.

وی بیان کرد: ۶۰۰ نفر جویای کار با جنسیت مرد و زن امسال در کاریابی های این شهرستان ثبت نام کرده اند که تمام آنها دارای مدارک عالی هستند.

چهره آزاد با بیان اینکه سه کاریابی در این شهرستان کار ثبت نام افراد جویای کار را برعهده دارند ابراز کرد: ۸۰۰ نفر جویای کار از سال گذشته تاکنون در این شهرستان بطور مستقیم بکار گمارده شده اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: ۲۳ نفر از بیکاران این شهرستان برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی خانگی امسال به بانک های عامل معرفی شده اند و موفق به دریافت تسهیلات شدند.

بیش از ۱۰ هزار کارگر در شرکت های تابع قانون کار گچساران به اشتغال مشغولند

چهره آزاد با بیان اینکه نرخ بیکاری در روستاهای گچساران زیر متوسط استان و کشور است، گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار کارگر در شرکت های تابع قانون کار این شهرستان مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد کارگر چهار هزارو ۳۳۸ نفر در شرکت نفت، پنج هزار نفر شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی ، ۸۳۵ نفر سد چم شیر، ۴۶ نفر کارخانه آرد مارون، ۴۵ نفر کارخانه بهنوش، ۶۲ نفر کارخانه روغن نباتی و ۴۲ نفر از سوی پیمانکاران شرکت نفت و … مشغول به فعالیت هستند.

چهره آزاد بیان کرد: ۱۷ درصد از جمعیت این استان در شهرستان گچساران ساکن هستند که ۷۸ درصد از این میزان در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.

وی گفت: در زمینه به کار گیری نیروهای غیر بومی در پتروشیمی گچساران جلسات متعددی برگزار شد که این شرکت و شرکت های تابع قانون کار ملزم به بکار گیری نیرو های بومی هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران ادامه داد: نبود مهارت های لازم در افراد بومی تنها دلیل جذب نیروهای غیر بومی در این شرکت هاست.

وی تعداد تعاونی های تولیدی و خدماتی این شهرستان را۱۴۲ مورد ذکر کرد و گفت: ۹۵ درصد از این تعاونی ها معادل ۱۳۵ مورد فعال است.

چهره آزاد بیان کرد: با راه اندازی شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی برای بیش از ۲ هزار نفر از افراد جویای کار این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی شهرستان گچساران در رشته های مختلف شامل تامین نیازهای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صنوف خدماتی، تعاونی های نوع جدید، چندمنظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدنی ایجاد شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت