پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1401 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 131954

همزمان با سراسر کشور؛

طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار ایرانیان سراسر کشور در طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد اصله ددخت، محکم و استوار گام برمی دارند.

صدای جنوب:

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار ایرانیان سراسر کشور در طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، محکم و استوار گام برمی دارند.

اولین جلسه دبیرخانه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان مسئول این دبیرخانه در جهاد کشاورزی، ضمن تشریح مختصر طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت، هماهنگی با ادارات و نهادهای ذیربط را لازمه ادامه اجرای این طرح دانست.
دکتر زهره حبیبی اظهار داشت: طرح کاشت یک میلیارد درخت، در سال جاری در مرحله نیازسنجی و فراهم نمودن مقدمات تولید نهال است و کاشت درختان از سال ۱۴۰۲، اجرایی خواهد شد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، درختکاری در کلام روایات و احادیث را به زیبایی تشریح نموده و از نگاه تخصصی نیز توجه به نکات کلیدی از جمله زمان تولید نهال، نوع نهال و به ویژه ارقام انتخابی، زمان کاشت، طریقه کاشت، بررسی وضعیت تولید نهال، عدم ایجاد تعهد خارج از توان و ظرفیت استان و نیز شرایط نگهداری نهال‌ها بعد از کاشت را ضروری دانست. حجت الاسلام ابراهیم طاوسیان پیشنهاد داد جلسات تکمیلی با حضور همه ادارات و نهادهای ذیربط در سطح استانی و نیز شهرستانی برگزار شود.
دکتر مجید خزائی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز پس از بیان نکات فنی در خصوص انتخاب و کاشت نهال و اهمیت رعایت اصول صحیح درختکاری و نگهداری پس از کاشت با توجه به شرایط اقلیمی آبی استان، عنوان نمود: امروزه مسائل کشاورزی می‌بایستی در قالب توسعه پایدار بررسی شود و نمی شود یک اداره یا نهاد خاص، به صورت جزیره‌‌ای اقدام به توسعه کشاورزی نماید.
وی در ادامه به شرایط مناسب جهت استقرار نهال‌های کاشته شده اشاره نمود.
در ادامه جلسه امراله برنااصل مسئول اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی با بیان این نکته که طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت طی چهارسال در سطح کشور، مصوبه شورای امینت ملی و در راستای یک برنامه بین‌المللی می‌باشد، گزارشی از اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان طی ماه‌های اخیر در خصوص طرح ارائه نمود.
شایان ذکر است، اخذ نیازسنجی تعداد نهال مورد نیاز در بخشهای مختلف و انتخاب نوع نهال‌های مناسب کاشت در سطح استان به ترتیب از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان براساس نیاز واقعی و با توجه به امکانات و شرایط موجود از مصوبات این جلسه بود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت