پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1401 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 131964

رئیس اداره فنی و حرفه ای آموزش پرورش استان: هنرجویان کاردانش پس از پایان تحصیلات وارد بازار کار می شوند

دستگاه های اجرایی از قبیل شرکت نفت و گاز، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و علوم پزشکی در حال تاسیس هنرستان و پذیرش هنر جو هستند.

صدای جنوب؛

رئیس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد از هنرجویان کاردانش پس از پایان تحصیلات وارد بازار کار می شوند گفت: دستگاه های اجرایی از قبیل شرکت نفت و گاز، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و علوم پزشکی در حال تاسیس هنرستان و پذیرش هنر جو هستند.

ایمان بزرگ امید اظهار کرد: امسال همچنین بیش از پنج میلیارد ریال کمک سرانه مصرفی مختلف با تلاش مسولان مربوطه استانی بین هنرستان های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
وی عنوان کرد: هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته که این امر موجب کسب رتبه سوم کشوری کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه جذب در هنرستان شده است.
رییس اداره فحک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد از هنرجویان کاردانش پس از پایان تحصیلات وارد بازار کار می شوند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی از قبیل شرکت نفت و گاز، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و علوم پزشکی در حال تاسیس هنرستان و پذیرش هنر جو هستند.
وی بیان کرد: تجهیزات ارسال شده برای استفاده در پنج رشته آموزشی از جمله مکانیک خودرو، برق، خیاطی، کامپیوتر و تاسیسات بوده است.
بزرگ امید عنوان کرد: خرید تجهیزات هنرستانی‌ها به تناسب رشته‌ها و نیاز صورت گرفته و نیازمندی‌های آموزشی اصول اساسی پایه برای خرید وسایل و تجهیزات بوده است.
وی با بیان اینکه توزیع امکانات با اولویت دهی به مناطق کم برخوردار انجام شد گفت: تجهیز هنرستان‌ها و گرایش دانش آموزان به سمت و سوی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش از اهداف و سیاست‌های مهم تبیین شده وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر می باشد که اقدامات قابل توجهی در این مسیر انجام شده است.
رئیس اداره فحک اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش این استان امسال اضافه شده است.
بزرگ امید بیان کرد: هم اکنون به دلیل رسیدن به سطح کمیت در هنرستان ها از لحاظ جذب هنرجو باید به فکر کیفیت بخشی هنرستان های استان باشیم.
رئیس اداره فحک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هنرستان های کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۳ رشته در قالب ۱۷۰ کلاس درس در این استان فعالیت دارد.
بزرگ امید اضافه کرد: تمایل و گرایش دانش‌آموزان متوسطه دوم به تحصیل در رشته‌های مهارتی در قالب هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کار دانش افزایش یافته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت