پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1401 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 132047

گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

تبریک عید مبعث، تشکر از حضور بی سابقه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، قطعی شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت در چرام و عفو اغتشاشگران نشان از نگاه هوشمندانه رهبری از محور‌های خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های استان بود.

به گزارش صدای جنوب ، امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث، گفت:  هیچ واقعه ای در تاریخ برکت و عظمت عید مبعث را تاکنون نداشته و تا قیامت هم نخواهد داشت.
حجت الاسلام مصباح نژاد همچنین با اشاره به حماسه مردم در راهپیمایی کم سابقه ۲۲بهمن افزود: این راهپیمایی حضور چشمگیر جوانان و دهه نودی ها را نشان‌داد مسئولان ما با قدرت و پشتیبانی این مردم در صحنه های بین الملی حضور پیدا می کنند.
بعث پیامبر (ص) تکامل مسیر معرفت و سعادت انسان‌ها است
امام جمعه سرفاریاب هم با تبریک سالروز بعثت پیامبر (ص)، بعثت را بزرگ‌ترین رویداد عالم و دارای دو جنبه تزکیه و نظام سازی عنوان کرد و گفت: بنای خلقت عالم و آدم وجود مبارک پیامبر (ص) و بعثت ایشان تکامل مسیر معرفت و سعادت انسانهاست.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، این ماه را ماه شفاعت، مغفرت، ولایت و صلوات دانست و افزود: راه مناسب مقابله با تحریم‌های غیر انسانی غرب و آمریکا علیه ملت و نظام ما را، حمایت و تکیه بر توان داخلی و مدیریت درست منابع مختلف و کاهش وابستگی به درآمد نفتی است.
قطعی شبکه های تلفن همراه و اینترنت در چرام
امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه درست است که در راهپیمایی  ۲۲بهمن امسال شهید آرمان و شهیدروح الله را نداشتیم، گفت: ولی خدا را شکر جمهوری اسلامی قوی‌تر و بالنده‌تر از همیشه به راه خودش ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام افشار افزود: دشمن سرمایه گذاری و دلاری هایی در این چندین ماه هزینه کردند اما این بار هم در محاسبات خود در رابطه با ایران اسلامی اشتباه کردند .
وی همچنین با ابراز گیه مندی از قطع شبکه های تلفن همراه اول و اینترنت از روز گذشته تا به امروز، بیان کرد: چرا باید چنین اتفاقی برای شهر چرام بیفتد و این همه تاخیر در تعمیر صورت پذیرد.
امام جمعه چرام ادامه داد: مردم از این وضعیت همراه اول در خدمات رسانی گلایه مند هستند و امیدواریم مسئولان زیربط این مشکا را زودتر بر طرف کند.
عفو اغتشاشگران نشان از نگاه هوشمندانه رهبری بود
امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه مردم برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به صحنه آمدند، گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در لنده بی سابقه بود.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: حضور باشکوه مردم ولایت مدار ایران اسلامی ضربه مهلکی بر پیکره دشمنان و اغتشاشگران داخلی و خارجی زد و آری گفتن و لبیک گویان به فرامین مقام معظم رهبری از انقلاب و خون شهیدان دفاع کردند.
وی بیان کرد: عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از اغتشاشگران باعث شد که نگاه خیلی از خانواده‌ها نسبت حقانیت رهبری و انقلاب و به این عفو و بخشش کلا تغییر کند.
امام جمعه لنده به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور چین اشاره کرد و گفت: این سفر مهم دستاورد‌های قابل توجهی را برای کشور در پی خواهد داشت که امیدواریم در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و معیشت مردم تاثیرگذار باشد.
***
مسئولین پاسخ حضور باشکوه مردم دهند
حجت الاسلام مجید بهادری، امام جمعه موقت قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز اشاره و به تبیین صحبت‌های رهبر معظم انقلاب پرداخت و در ادامه با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عنوان کرد: حضور باشکوه مردم نماد وحدت اسلامی و این حضور معنا و مفهوم‌های مختلفی داشت که مهمترین معنای این حضور انقلابی بودن مردم است.
بهادری با بیان اینکه مردم با حضورشان کار خود را انجام دادند و امروز وظیفه ما مسئولین است که باید جبران کنیم تصریح کرد: مسئولین وظیفه دارند با تلاش شبانه روزی پاسخ این حضور مردم را دهند.
وی با بیان اینکه مردم با حضورشان تمامی نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند تصریح کرد: هزاران بار به دلیل داشتن این مردم همیشه در صحنه شکر می‌کنیم و تعظیم می‌کنیم.
***
مسئولان خدمت رسانی به مردم را نباید فراموش کنند
حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت مارگون به خصوصیات واقعی شیعه بودن اشاره کرد و گفت: کسانی شیعه واقعی هستند که از پیروان واقعی امامان باشند و از دستورات آن‌ها اطاعت و پیروی کنند.
وی افزود: خداوند امانت هایی در اختیار ما گذاشت، امانت ها در زندگی بسیار هستند گاهی پست و مقام و گاهی نعمت فرزند و گاهی نعمت‌های خاص خداوند است که در هر صورت باید در هر کجا که باشیم از این امانت ها به درستی استفاده کنیم .
حجت الاسلام فاطمی در خطبه دوم به افتتاح و راه اندازی جمعیت هلال احمر شهرستان مارگون اشاره کرد و افزود: این نهاد می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کند.
وی به حضور حماسی و پررنگ مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: مردم به وظیفه ذاتی خود عمل کردند و هم اکنون نوبت ما مسئولآن است که باید در مقابل این مردم پاسخگو باشیم.
***
لزوم استقرار شعبه دادگستری در پاتاوه
امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مردم با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.
حجت الاسلام سیادت افزود: این حضور جاودانه و کم‌نظیر بار دیگر ثابت کرد که ملت ایران اسلامی برای همیشه تاریخ و تا ظهور منجی عالم بشریت دست از حمایت این نظام مقدس و الهی بر نخواهند داشت.
وی به موضوع مشکلات مردم بخش پاتاوه در حوزه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: چندین بار این موضوع با دادگستری استان انتقال داده شده که نمایندگی دادگستری در بخش پاتاوه مستقر شود که لازم است مسئولان در این زمینه همکاری کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت