پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1401 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 132595

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مدیران روی جذب سهمیه ایثارگران حساس باشند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران روی جذب سهمیه ایثارگران حساس باشند و حتی یک سهمیه فرزندان شهدا و ایثارگر هم نباید نادیده گرفته شود

سید علی احمدزاده شامگاه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهمیه ایثارگران در جذب نیروی انسانی ادارات، اظهار کرد: باید سهمیه ایثارگران در استخدام دستگاه‌های دولتی رعایت شود، بنده از مدیران می‌خواهم که حرمت شهدا و خانواده شهدا نگه داشته شود.

احمدزاده تاکید کرد: تمامی استخدام ها و جذب نیروی انسانی ادارات باید از طریق آزمون باشد و توجه ویژه‌ای به سهمیه شهدا و ایثارگران شود. به تمامی دستگاه‌های استان تکلیف شده که حتماً حق ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران اجرایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دولت سیزدهم دغدغه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر را داشته باشند و نباید حق یک نفر هم نادیده گرفته شود. در سال‌های گذشته حقوق فرزندان ایثارگران رعایت نشده بود.

وی با اشاره به موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه سال های گذشته در ادارات، گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی استان به موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه ورود کرد و اکنون تعدادی مدیران مورد بازخواست قرار گرفتند و گرفتار شدند.

کارهای بزرگ در خصوص ایجاد زیرساخت های تحول زای اشتغال در حال انجام است

احمدزاده اضافه کرد: کارهای بزرگی در رابطه با اشتغال در بخش خصوصی و دولتی در حال انجام گرفتن است که باید سهمیه ایثارگران در آنها رعایت شود.

وی با بیان اینکه نرخ اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۹.۶ درصد به ۷.۶ درصد رسیده که این آمار برای اولین بار در استان اتفاق افتاده است، افزود: طرح‌های بزرگ اشتغالزایی کلنگ‌زنی خواهد شد.

احمدزاده در خصوص زیرساخت‌های اشتغال در استان گفت: این زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است از جمله؛ کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت، افتتاح پتروشیمی گچساران، مینی پالایشگاه دهدشت با اشتغال ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر، ایجاد کارخانه‌های فسفات آمونیاک، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در پادوک با ۱۲۰۰ شغل که با به ثمر رسیدن این طرح‌های بزرگ و تحول‌زا، استان کهگیلویه و بویراحمد از این گردنه سخت عبور خواهد کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای میدان گازی مختار بویراحمد پیمانکار انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه است. این پروژه در مرحله اول حداقل ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پالایشگاه دوم گچساران نیز سه الی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بین سه تا پنج هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه توانبخشی، ورزشی و تفریحی بنیاد شهید و امور ایثارگران گریزی زد و گفت: این پروژه اهمیت بالایی دارد و در بودجه ۱۴۰۲ توجه بیشتری به این پروژه خواهیم کرد.

احمدزاده گفت: دستگاه‌ها روی ساماندهی گلزار شهدا حساسیت داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند. ۲۲ میلیارد تومان برای ساماندهی قبور شهدای گمنام یاسوج، باشت و سی‌سخت تخصیص داده شده است.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد که ۶۰ میلیارد تومان به کارخانه نشاسته و گلوکز یاسوج مربوط به سازمان اقتصادی کوثر تخصیص داده شود اما اکنون در حال رایزنی با مسوولان عالی رتبه کشوری برای تخصیص اعتبار هستیم و یا اینکه کارخانه را به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یا بنیاد برکت واگذار شود.

مدیران اخلاق مدارانه رفتار کنند

وی با بیان اینکه باید اهداف جلسه مشخص باشد، اظهار کرد: جلسه امروز هدفمند اداره نشد و بهتر است که مدیران با برنامه و ایده مناسب در جلسات حضور پیدا کنند و نباید در چنین جلساتی هر کس هر حرفی به نظرش رسید، بگوید؛ زیرا اینگونه نظم جلسه به‌هم می‌ریزد.

احمدزاده گفت: اگر تخلفی انجام شده، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید ورود کنند و افراد نباید بدون حساب و کتاب تهمت و افترا بزنند و حرمت‌ها را بشکنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: چنانچه تخلفی رخ داده باید به نیروهای متولی گزارش داده شود تا در چارچوب قانونی پیگیری شود.

وی با اشاره به رفتار یکی از مدیران در جلسه و استفاده از لفظ نادرست، تاکید کرد: اینگونه رفتارهای نادرست را در حین جلسات تحمل نمی‌کنیم و ضمن عذرخواهی از مهمانان جلسه باید مدیران باید حرمت جلسه را نگه دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت