پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اسفند 1401 ساعت 13:12:: شناسه خبر: 132820

نشست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اصحاب رسانه

از خبرنگاران فعال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تجلیل شد

صدای جنوب؛

مجید نظری در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان امسال اجرا شد.
وی بیان کرد: در این طرح ها عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط انجام گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: از سال های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.
نظری عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح ملی پویش درختکاری کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرستان گچساران پیش بینی شده است.
وی گفت: مردم و تشکل‌ها، اهرمی اثرگذار و مطلوب برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از همکاری و مشارکت آنها در این زمینه استفاده کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۰ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در زمینه حفاظت از عرصه های جنگلی فعال است.
نظری بیان کرد: امسال در گچساران ۲۱۰ اصله نهال و ۱۲ هزار کیسه گلدانی توزیع شد.
وی افزود: منابع طبیعی امانتی است که از گذشته به ما ارث رسیده است و باید آن را به دست آیندگان برسانیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران هم گفت: رسانه‌ها به عنوان حلقه تکمیلی و بازوی اطلاع‌رسانی، نقش ویژه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی دارند.
اورنگ نارکی اضافه کرد: پاسداری از طبیعت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگل ها به عنوان یک سرمایه ملی و باارزش باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه جا دارد از زحمات اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خدمات نظام و انقلاب تقدیر و تشکر کرد،افزود: هشت نهال درخت به نام شهدا هنرمند در اداره ارشاد گچساران کاشته شد.
در پایان  توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از زحمات رییس منابعی طبیعی و آبخیزداری گچساران تقدیر شد و از خبرنگاران فعال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تجلیل صورت گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت