پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 فروردین 1402 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 133442

معدوم سازی لاشه پلنگ منطقه آزاد شهرستان گچساران

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از مشخص علت مرگ پلنگ مبنی بر هاری، لاشه این حیوان وحشی با رعایت موارد بهداشتی معدوم شد.

به گزارش  صدای جنوب ، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ خبر تلف شدن یک قلاده پلنگ در محدوده اشکفت سلیمان واقع در کوه‌های مناطق آزاد گناوه لری در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده خامین شهرستان گچساران، بدون هیچگونه اصابت گلوله یا روئیت آثار زخمی در بدن، گزارش شد.
اسلام جاودان خرد افزود: در همان ساعات اولیه طی هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان گچساران و استان، لاشه این پلنگ برای کالبد شکافی و مشخص شدن علت مرگ به اداره دامپزشکی استان منتقل و اقدامات لازم از طرف تیم دامپزشک صورت گرفت.
جاودان خرد با بیان اینکه پس از انجام اقدامات لازم از طرف تیم دامپزشکی، لاشه با رعایت موارد بهداشتی در مکانی امن نگهداری شد اضافه کرد:، پس از گذشت حدود دو هفته، مدیرکل دامپزشکی استان طی مکاتبه‌ای با محیط زیست، علت مرگ این قلاده پلنگ را بیماری هاری اعلام کرد.
وی ادامه داد: پس از اعلام  علت مرگ لاشه این پلنگ برای پیشگیری از شیوع هاری  با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی، معدوم شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری هاری یک نوع بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که عمده راه‌های انتقال این بیماری از طریق گاز گرفتگی و ترشح بزاق حیوان مبتلا به بیماری هاری بر روی زخم است لذا ساکنان محدوده حیات وحش در صورت گاز گرفتگی از سوی وحوش با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خود را در برابر بیماری هاری واکیسنه کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت