پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1402 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 133502

کالبد شکافی دومین پلنگ تلف شده در یک ماه گذشته

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه پلنگ تلف شده در منطقه حفاظت شده دنا کالبد شکافی شد.

به گزارش صدای جنوب مدیر کل دامپزشکی این استان از انجام عمل کالبد شکافی یک قلاده پلنگ تلف شده در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.
مختار رجائی فر گفت: هفدهم فروردین، خبر تلف شدن یک قلاده پلنگ جوان در  تنگ کلنجه در منطقه حفاظت شده دنا توسط سازمان محیط زیست استان اعلام شد.
وی ادامه داد: پس از انتقال لاشه این پلنگ به مرکز استان دو دامپزشک این اداره اقدام به انجام کالبد شکافی و برداشت نمونه‌های آزمایشگاهی کردند.
 رجایی فر با تاکید براینکه هیچ علامت یا علائمی مبنی بر شلیک گلوله یا زخمی شدن این قلاده پلنگ جوان در لاشه دیده نشده است، افزود: نمونه‌های اخذ شده برای انجام آزمایش های تکمیلی به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال می شود.
وی اضافه کرد: تا ارسال جواب آزمایش‌ها از سوی مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور نمی‌توان در خصوص علت دقیق مرگ این قلاده پلنگ اظهار نظر کرد، اما علائمی از اسهال مزمن در مدفوع لاشه آن مشاهده شده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به محض دریافت نتایج کالبد شکافی از مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، علت مرگ پلنگ منطقه حفاظت شده دنا اطلاع رسانی می‌شود.
این دومین قلاده پلنگ تلف شده در یک ماه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد است که نخستین آن در منطقه حفاظت شده شهرستان گچساران رخ داد که علت مرگ آن از سوی سازمان دامپزشکی کشور هاری اعلام شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت