پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اردیبهشت 1402 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 134097

نمونه‌برداری اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از الاغ مشکوک به هاری در روستای گچی دهستان دشمن زیاری

در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان وحیوان کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه از الاغ مهاجم در محل حضور یافته و نمونه گیری نمودند.

صدای جنوب:

در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان وحیوان کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه از الاغ مهاجم در محل حضور یافته و نمونه گیری نمودند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد ، « کیانی نسب » رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: بنا به گزارش مسئول بیماری های زئونوز شبکه بهداشت و درمان مبنی بر حیوان گزدیدگی توسط الاغ در یک نفر از اهالی روستای گچی دهستان دشمن زیاری بخش مرکزی کهگیلویه ، کارشناسان دامپزشکی در محل حضور یافتند و پس از بررسی های و تحقیقات لازم اقدام به نمونه برداری لازم جهت تشخیص بیماری هاری صورت پذیرفت.

 

وی افزود: در موارد گاز گرفتگی حیوان کارشناسان بیشتر به بیماری هاری مشکوک می شوند که باید نمونه اخذ شده توسط آزمایشگاه مرجع مورد تشخیص وبررسی قرار گیرد.

 

رئیس دامپزشکی کهگیلویه یادآور شد: هاری یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی است که به دوشکل تحریکی (هاری خشمگین) و ساکت (هاری فلجی) ظاهر می شود

 

میزان کشندگی بالا ، بطوری که پس از ظهور علایم بالینی چه در انسان و چه در حیوان، قابل درمان نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت