پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1402 ساعت 20:02:: شناسه خبر: 134186

گزارش نشست جوانی جمعیت در استان کهگیلویه وبویراحمد

صدای جنوب: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع افزایش و جوانی جمعیت برای کشور فوق‌العاده مهم و حیاتی بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است. سیدعلی احمدزاده در نشست جوانی جمعیت استان افزود: کاهش جمعیت آینده کشور را تهدید می‌کند و هر فردی که عرق دینی و ملی دارد باید نسبت به این موضوع […]

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع افزایش و جوانی جمعیت برای کشور فوق‌العاده مهم و حیاتی بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

سیدعلی احمدزاده در نشست جوانی جمعیت استان افزود: کاهش جمعیت آینده کشور را تهدید می‌کند و هر فردی که عرق دینی و ملی دارد باید نسبت به این موضوع حساس باشد.

وی اظهارکرد: اگر برای این مورد چاره‌اندیشی نشود طولی نمی‌کشد پیرترین کشور جهان خواهیم شد که فاجعه‌بار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمار موالید استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، سه صدم درصد کاهش داشته است، رشد جمعیت استان ۱.۷۶درصد بوده که به ۱.۷۳ درصد کاهش داشته است در صورتی که باید رشد جمعیت ۲.۵ درصدی داشته باشیم تا جمعیت حفظ شود.

احمد زاده با تاکید بر اینکه جلسات جوانی جمعیت جدی گرفته شود، تصریح کرد: شخصیت‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعت و سایر شخصیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت وظیفه شرعی و قانونی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: در این خصوص از ظرفیت شخصیت ها، چهره های شاخص و شناخته شده و افراد تاثیر گذار برای ترویج فرهنگ‌ فرزندآوری باید به خوبی استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات پیش‌روی خانواده‌ها برای فرزندآوری گفت: برخی مشکلات در حوزه جوانی جمعیت ملی است که امیدوار به رفع آنها در سطح کشور هستیم. وی عنوان کرد: البته برخی مشکلات هم ناشی از تبلیغات منفی دشمن است که باید مانع آن شویم.

احمد زاده در خصوص واگذاری زمین به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شدند، افزود: در جلساتی که طی این مدت برگزار کردیم مقدار زیادی زمین دولتی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج واگذار شد.

وی اظهارکرد: به زودی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در یاسوج را خواهیم داشت با وجود کمبود زمین در یاسوج به خوبی نمی‌توانیم جوابگوی ۵۲ درصد متقاضیان در مرکز استان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند، در دهدشت و گچساران که مشکل زمین ندارند اجرا و سریعا راه و شهرسازی برای متقاضیان پرونده تشکیل دهد.

احمد زاده تصریح کرد: به افرادی که به لحاظ قانونی مشکلی ندارند زمین واگذار شود و در صورتی که موانع قانونی برای واگذاری است در اولویت واحدهای مسکن نهضت ملی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده دو مجتمع مسکن۱۰ هزار واحدی با مشارکت بخش خصوصی در یاسوج احداث شود، افزود: نمی‌توانیم زمین ۲۰۰ متری در یاسوج به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار کنیم اما در اولویت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن قرار داده می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارمندان دولت که مشمول این طرح می‌شوند از زمین‌های دولتی مازاد در دستگاه های اجرایی بهره‌مند می‌شوند.

احمدزاده عنوان کرد: برای واگذاری زمین در روستاها با مشکل مواجه نیستیم و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن جهت واگذاری زمین در این مناطق منتظر دستورالعمل نباشند، ضمن اینکه بانک‌ها باید تسهیلات پرداخت کنند. تامین مسکن یکی ار راه‌های افزایش جوانی جمعیت است و باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد و زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

وی عنوان کرد: طبق قانون، جوانانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در اولویت برای جذب و بکارگیری در دستگاه‌های دولتی می باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و لزوم استقرار اتاق مادر و کودک در دستگاه‌های اجرایی برای مادران شاغل گفت: همه دستگاه‌های دولتی مکلف به ایجاد اتاق مادر و کودک هستند و برای اقدام مهلتی به دستگاه‌ها در این زمینه داده می‌شود.

احمد زاده ازدواج دانشجویی را از جمله ازدواج‌های آسان دانست و اظهارکرد: برای ساخت هر واحد خوابگاه متاهلی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه‌ها تسهیلات می‌دهیم تا دانشگاه هر تعداد خوابگاه متاهلی بخواهند احداث کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها دغدغه دانشجویان در این زمینه را مرتفع و زمینه ازدواج دانشجویان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: رشد و جوانی جمعیت و توجه به نهاد خانواده از اولویت های اصلی و مهم در کشور بوده و همه جانبه هم مورد توجه است و این مهم در استان ما هم باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

***

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع روند ولادت، ازدواج و طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱نسبت به سال قبل امیدوار کننده است.

داوید صادقی در نشست جوانی جمعیت استان افزود: از سال ۹۵ تا کنون موالید در سطح کشورها به تبع آن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد روند کاهشی دارد که این روند در استان نسبت به سایر استان ها کمتر بوده است.

وی اظهارکرد: موالید سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۴۴۱مورد بود که در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۹ هزار و ۹۰۸ مورد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: موالید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۰ درصد کاهش داشت و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود پنج درصد کاهش یافت.

صادقی تصریح کرد: در زمینه وفات در سطح استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: سه هزار و ۸۱۷ مورد وفات در سال گذشته به ثبت رسید که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به سه هزار و ۴۶ مورد داشتیم و روند کاهشی داشت.

وی ادامه داد: در رابطه با ازدواج طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مشابه است و روند کاهشی نداشته ایم. همچنین در زمینه طلاق نیز همین وضعیت وجود داشت.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مجموع روند ولادت، ازدواج و طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل امیدوار کننده است..

***

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تحقق طرح فرزندآوری و جوانی‌ جمعیت از همه امکانات استفاده شود.

 سید جواد هاشمی‌مهر در نشست جوانی جمعیت استان افزود: طبق ماده ۴ قانون جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شوند ۲۰۰ متر زمین اهداء می‌شود که تاکنون یک هزار و ۱۳۶ نفر ثبت‌نام کردند که ۶۰ درصد متقاضیان در شهرستان بویراحمد هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۰۶ پرونده جهت واگذاری زمین به افرادی که مشمول این قانون می‌شوند تکمیل شده است که می‌طلبد روند واگذاری زمین تسریع داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد خوب بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج قدردانی کرد و گفت: از مجموع ۱۲ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج، هشت هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند و رتبه اول کشور به لحاظ فراوانی پرداخت‌ها را تا دی ماه  کسب کردیم.

هاشمی مهر تاکید کرد: اقدامات فرهنگی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: در سطح استان به منظور پوشش حداکثری برنامه ها و سیاست های مرتبط با جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از ظرفیت های مختلف به منظور تحقق این امر مهم در سطح استان استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حمایت همه جانبه به مسئله حمایت از خانواده و رشد جمعیت تاکید کرد: اقدامات و جلسات در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان باید بطور مستمر برگزار و منجر به خروجی های مطلوب و عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، مدبرنژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت جایزه حوانی جمعیت به فعالان این عرصه اهداء خواهد خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت