پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1402 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 134433

راهکارهای فرهنگی بهترین نوع پیشگیری از شیوه های ناصحیح در جامعه است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهکارهای فرهنگی بهترین راه پیشگیری و مقابله با شیوه های ناصحیح در جامعه دینی ما است.

سید علی احمدزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی  به ریاست نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته معلم و گرامیداشت روز کارگر اظهار داشت: برجسته کردن برخی موارد که در سطح جامعه مورد اقبال مردم قرار نگرفته کار درستی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی مواردی که خیلی جامعه را تهدید نمی‌کند برجسته شود یعنی جامعه را نسبت به آن اتفاق حساس و هوشیار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات کوچک و ناصوابی که رخ می‌دهد باید با کار فرهنگی جلوی گسترش آن گرفته شود، گفت: برخی موارد در قانون جرم انگاری نشده و اگر بخواهیم با چنین مواردی برخورد آنچنانی کنیم نتیجه و خروجی خوبی نخواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کاری خلاف قانون نیست و قانون آن را جرم تشخیص نداده است اما با فرهنگ دینی متناقض بوده بهتر  اینکه با چنین مواردی بدون برخورد قضایی با کار فرهنگی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه به جای تقابل به فکر تعامل باشیم، گفت: گاهی در مراسمی چند جوان اقدام به تیراندازی کرده و با این فکر کاری که انجام می‌دهند درست است در این مواقع باید با کار فرهنگی آنها را متوجه خطرات و آسیب کارشان کرد.

وی در خصوص استفاده از شیر سنگی بر روی قبور گفت: عده بسیار کمی از مردم از نماد شیر بر روی قبرها استفاده می‌کنند و این کار مورد اقبال همه افراد جامعه نیست و باید با فرهنگ سازی به سمتی برویم که از این کار پرهیز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نگرانی‌های حوزه پیشگیری مبنی بر استقاده از مشروبات الکلی در مراسمات عروسی گفت: استفاده از مشروبات الکلی حرکت ضد دینی بوده و باید به لحاظ دینی و قانونی و همچنین با کار فرهنگی جلوی چنین مواردی هم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید اجرایی شود، گفت: مصوبات شورای دو جنبه مردمی و حاکمیتی دارد که حوزه مردمی توسط نماینده ولی فقیه و سایر روحانیون انجام شود و حوزه حاکمیتی و دستگاه‌های ‌ها بر عهده استاندار است.
استاندار ابزار داشت: دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند و اگر انجام ندهند قطعا مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پایین بودن بودجه فرهنگی دستگاه‌ها گفت: بودجه‌های فرهنگی در استان پاسخ‌گوی این بخش نیست و نیازمند توجه بیشتری است.

احمدزاده عنوان کرد: هزینه‌های فرهنگی خارج از قانون بودجه در اختیار استان نیست و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ بخش فرهنگی بیش از گذشته دیده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت