پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1402 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 134604

در سفر نائب رئیس مجلس به کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

سفر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که روز شنبه هفدهم اردیبهشت ماه امسال به شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت چند تصمیم مهم برای توسعه و بهبود رفاه ساکنان این مناطق به همراه داشت که شهروندان این استان امید دارند با تحقق آن زمینه رفع برخی کمبودها فراهم شود

سفر به مناطق مختلف کشور به ویژه نقاط محروم و کمتر توسعه یافته از راهبردهایی است که با مشاهده میدانی درخواست ها و مطالبات بر زمین مانده مردم از سوی مسئولان از راهبردهای نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران برای توزیع عادلانه امکانات کشور است که یکی ازآنان در سفر روز گذشته نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مسیر تحقق قرار گرفت.

تلاش برای تامین مجوز بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی شهر دوگنبدان که گام نخست برای بهره برداری کامل از این مرکز درمانی است از مصوبات مهم این سفر بوده که تحقق آن اقدامی اثرگذار برای دسترسی به امکانات درمانی است.

از آنجا که بیمارستان قدیمی شهید رجایی شهر دوگنبدان ظرفیت پاسخگویی به نیازهای مردم این شهرستان را ندارد و بیمارستان تازه تاسیس نرگسی این شهر نیز به دلیل برخی نواقص آماده انجام خدمات بهداشتی و درمانی نیست امید می رود با به ثمرنشستن تلاش های مسئولان زمینه استفاده از این ظرفیت مهم فراهم شو.

تکاپو برای تامین اعتبار چند طرح مهم و اثرگذار در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی،درمان، بهبود زیرساخت های شهری از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بوده است.

تلاش برای جذب نیروی برای بیمارستان نرگسی

علی نیکزاد،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان های شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: برای رفع مشکل جذب نیرو در بیمارستان تازه تاسیس نرگسی گچساران نامه ای تدوین شده و قرار است در جلسه با وزیر بهداشت مطرح می شود.

سرپرست دانشگاه

تختخوابی نرگسی گچساران به مرکز آموزشی درمانی مستقل تبدیل شود

جاودان سیرت تاکید کرد:بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی در سال های گذشته برای جایگزین بیمارستان شهید رجایی ساخته شده است و در صورت راه اندازی، تمام بخش های بیمارستان نرگسی واحد درمانی شهید رجایی بطور کامل تعطیل می شود.

وی افزود:فرسودگی بیمارستان شهیدرجایی یکی از دلایل جایگزین شدن این مرکز درمانی در گذشته بوده که دانشگاه علوم پزشکی تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش تعطیلی بیمارستان شهید رجایی و جایگزین شدن نرگسی به جای آن نخواهد بود.

 

مهم در دست اجرای مسئولان است که به ثمر نشستن آن راهبردی برای دسترسی به زیرساخت های سلامت است.

وی افزود:استانداری ظرف یک ماه با تغییر کاربری زمین کجل احداث بیمارستان و الحاق آن به محدوده شهر اقدام کند و شورا و شهرداری دهدشت نیز پروانه رایگان تحویل علوم پزشکی دهند.

نیکزاد همچنین از بهسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خبر داد و افزود: ظرف یک هفته آینده یک تیم کارشناسی برای رفع مشکل مجوز آبرسانی از سد کوثر به بهمئی به این شهرستان اعزام می شود.

نیکزاد همچنین از اختصاص دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای شهرداری های دهدشت و چرام خبر داد.

و


ی بر ضرورت کوتاه شدن زمان قول و عمل مسئولان تاکید کرد و گفت: روند توسعه پروژه های حیاتی در شهرستان کهگیلویه بزرگ درحوزه های مختلف راه، بهداشت و درمان، آبرسانی، برق و شهرداری ها طی یک تا ۶ ماه اینده اجرایی و تسریع داده خواهد شد.

نیکزاد اضافه کرد: طی یک ماه آینده جلسه ای با حضور نهادهای مختلف برای تسریع در روند اجرایی مصوبات در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت