پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1402 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 134918

جشن بزرگ فرهنگ و هنر ایل بهمئی در دیشموک برگزار شد+تصاویر

صدای جنوب: جشن بزرگ فرهنگ و هنر ایل بهمئی عصر پنجشنبه با حضور گسترده و استقبال مردم دیشموک برگزار شد. در این آئین بخشی از سنت‌ها و فرهنگ مردم منطقه به نمایش گذاشته شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه  در این جشنواره گفت: توزیع عادلانه سرانه فرهنگی در روستاها ضروری است.. عبدالکریم عبودی  […]

صدای جنوب:

جشن بزرگ فرهنگ و هنر ایل بهمئی عصر پنجشنبه با حضور گسترده و استقبال مردم دیشموک برگزار شد.

در این آئین بخشی از سنت‌ها و فرهنگ مردم منطقه به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه  در این جشنواره گفت: توزیع عادلانه سرانه فرهنگی در روستاها ضروری است..

عبدالکریم عبودی  افزود: هدف از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های فرهنگ و ادب، توزیع عادلانه سرانه فرهنگی و هنری در بخش‌ها و روستاها است.

 

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های دولت در بخش عدالت فرهنگی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث عدالت فرهنگی و آموزش هنر رایگان را برای همه مردم و در جای جای این مرز و بوم برای اولین بار در کشور اجرا می‌کند.

عبودی تصریح کرد: تمامی رشته‌های هنری که درکلان شهرها برگزار می‌شود، در اینجا نیز برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و اسلامی کهگیلویه شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه را ضروری دانست و گفت: با اجرای این برنامه‌ها که جوانان بصورت خودجوش اقدام به برپایی سیاه چادرها و نمایش فرهنگ، هنر و سنت‌های منطقه خود می‌نمایند، در واقع پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مشخص می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جشنواره گفت: سنت ها و فعالیت های فرهنگی در روستاها تقویت می شود.

 

امین درخشان افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.

وی ابراز داشت: امروز در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و انسجام اجتماعی این برنامه برگزار شد.

 

درخشان تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از این برنامه در بخش دیشموک، بنا داریم برای حفظ آئین‌ها، سنت‌ها و باورهای فرهنگی مردم با گذر از مسیر حوزه هنر در طول سال بخصوص در فصل بهار که طبیعت شکل زیباتر و جذاب‌تری دارد، این برنامه‌ها را برگزار کنیم.

 

درخشان یکی از الزامات فعلی در سطح جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و ابراز داشت: قدمت و سابقه فرهنگی و سنت مردم دیشموک زبانزد خاص و عام است و اجرای این دست برنامه‌ها ضرورت دارد.

تصاویر /سیدروح الله احمدی

متن خبر: حمیده تابش نژاد

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت