پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1402 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 135029

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آهنگ رشد اقتصادی و تولید با جمعیت پیر متوقف می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جمعیتِ فعال هر جامعه ای جوانان تشکیل می دهد، گفت: چنانچه جمعیت به سمت پیری رفت، آهنگ رشد اقتصادی و تولید نیز متوقف می شود.

سید علی احمدزاده شامگاه شنبه در افتتاحیه رویداد استانی «مسیر نجات» در یاسوج، اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته نرخ فرزندآوری ۱.۷۶ بوده و امسال به نرخ ۱.۷۳ رسیده است.

وی افزود: با وضعیت بحرانی جمعیت روبرو هستیم، این در حالی است که در کشورهای اطراف از ترکیه گرفته تا افغانستان رشد چند برابری را داریم.

احمدزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جمعیت، تصریح کرد: بعضی ها مشکلات اقتصادی را بهانه می کنند اما در افغانستان می بینیم که با وجود مشکلات اقتصادی فرزندآوری کاملا متفاوت با ایران است، در چین دوره ای جمعیت را کنترل کردند و بعد از آن به این نتیجه رسیدند که باید برای افزایش جمعیت تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا برای ایجاد ثبات امنیت و رشد اقتصادی و تولید به این نتیجه رسیدند که نقطه قوت آنها جمعیت است.

احمدزاده اظهار کرد: اگر نتوانیم رشد جمعیت را مثبت کنیم، برای ۲۰ سال آینده جمعیت جوان برای کار نداریم.

وی گفت: همه ما در این کشور برادر هستیم و سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها به جان همدیگر وابسته ایم، تهدیدات وجود دارد، اما آنقدر بر طبل کنترل جمعیت کوبیده شد که به این نقطه رشد منفی جمعیت رسیدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۱۵ سال پیش، فرزندآوری سخت شده بود و تلاش های دولت برای کنترل جمعیت بسیار زیاد بود بطوری که مرخصی زایمان به خانم های کارمند نمی دادند.

احمدزاده با تأکید بر اهمیت فرزندآوری در کشور ایران، افزود: تنها کشوری هستیم که دین ما اسلام است و حکومت ما نیز حکومتی اسلامی است، کشورهای دیگر مسلمان هستند ولی حاکمیتشان دینی و الهی نیست.

وی با اشاره بر اهمیت افزایش جمعیت و نیروی انسانی، اضافه کرد: اگر جمعیت کشور ما کم شود، در آینده نمی توانیم تهدیدات علیه کشورمان را دفع کنیم. اگر بخواهیم از اسلام حمایت کنیم، باید روی جمعیت کار کنیم.

احمدزاده گفت: مسئله جمعیت با تمامیت ارضی ما، جمهوریت و اسلامیت ما، اقتصاد و رشد اقتصادی مرتبط است.

وی بیان کرد: بحث جمعیت از بحث های اقتصادی اهمیت بیشتری دارد و باید برای آن برنامه های ویژه و راهکار داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به موضوع جمعیت دارند، تلاش کنید به جلسات تشریفاتی اکتفا نکنید و راهکار ارائه کنید و جلسات خروجی تحول زا داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیاز داریم که روی فرهنگ فرزندآوری کار شود، فرهنگ اصیل دینی گذشته بازگردد و این جلسات خروجی خوبی داشه باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت