پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1402 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 135069

اولین نشست ستاد ثبت نام شهرستان کهگیلویه برگزار شد

این ستاد با هدف ابلاغ شرایط و ضوابط ثبت نام سه دوره تحصیلی به مدارس و نظارت مستمر و دقیق در این زمینه،تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت اولیا بزرگوار و دانش آموزان در اداره و مدارس،حقوق دانش آموزان و والدین در موضوع ثبت نام،عدم دریافت وجوه غیر مجاز،زمان و محدوده بندی ثبت نام،جلوگیری از ایجاد وضعیت بازماندگی از تحصیل افراد لازم التعلیم،پیگیری ثبت نام دانش آموزان میان پایه و..در محل سالن جلسات مدیر آموزش و پرورش برگزار شد..

صدای جنوب:

اولین نشست ستاد ثبت نام شهرستان کهگیلویه با حضور مدیر آموزش و پرورش،معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

 

این ستاد با هدف ابلاغ شرایط و ضوابط ثبت نام سه دوره تحصیلی به مدارس و نظارت مستمر و دقیق در این زمینه،تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت اولیا بزرگوار و دانش آموزان در اداره و مدارس،حقوق دانش آموزان و والدین در موضوع ثبت نام،عدم دریافت وجوه غیر مجاز،زمان و محدوده بندی ثبت نام،جلوگیری از ایجاد وضعیت بازماندگی از تحصیل افراد لازم التعلیم،پیگیری ثبت نام دانش آموزان میان پایه و..در محل سالن جلسات مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

فریدون فاطمی زاده مدیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد ثبت نام شهرستان کهگیلویه در این نشست به لزوم ساماندهی مناسب نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید تاکید داشت و گفت:به گونه ای برنامه ریزی شود که فرایند ثبت نام تا تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ به پایان برسد.

 

فاطمی زاده لزوم توجه به محدوده بندی جغرافیایی را در توزیع متوازن دانش آموزان مهم دانست و گفت:محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت نام دانش آموزان در نزدیک ترین مدرسه محل سکونت آنان لحاظ شود و ثبت نام از دانش آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند،در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر،بلامانع است.

 

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی مدارس اظهار داشت:برگزاری آزمون ورودی،مصاحبه و تعیبن شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی جز در مواردی که مصوبه خاص(استعدادهای درخشان،نمونه دولتی،هیات امنایی و وابسته و هنرستان ها(برای انتخاب رشته) ممنوع است و نباید هیچ دانش آموزی به هر دلیلی از ثبت نام و تحصیل محروم شود.

رئیس ستاد ثبت نام کهکیلویه تصریح کرد:مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول موظفند ثبت نام دانش آموزان پایه ششم و نهم را به منظور حصول اطمینان از ثبت نام آن ها در پایه هفتم و دهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ رصد نمایند و اگر دانش آموزی ثبت نام ننموده است،در اسرع وقت مراتب را به صورت رسمی به اداره محل خدمت،به منظور پیگیری های بعدی اطلاع دهد.

 

مدیر آموزش و پرورش در بحث مقررات مالی تاکید داشت:در مدارس دولتی ،اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش آموزی،هزینه کتب درسی،لباس کار در هنرستان ها توسط مدیران مدارس ممنوع است.(دریافت یا اعطای کمک های داوطلبانه مردمی در خارج از فصل ثبت نام مدرسه،بلامانع است.)

 

فاطمی زاده بهای کتب درسی بر اساس قیمت پشت جلد کتاب و نرخ بیمه دانش آموزی را علی احساب همان نرخ قبل اعلام کرد و گفت:اطلاع رسانی نرخ بیمه حوادث و کتب درسی و نصب جدول مبالغ مورد نظر در محل ثبت نام الزامی است.

 

مدیر آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه نقد و دریافت چک در وجه حامل را ممنوع عنوان کرد و ادامه داد:اولیا گرامی دریافت هرگونه وجه مجاز صرفا از طریق دستگاه کارتخوان یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب جاری با پیش شماره ۴۱۵ به نام مدرسه مجاز می باشد.

 

فاطمی زاده از تغییر در نحوه سنجش نوآموزان در سال تحصیلی گفت:تمامی نوآموزان پیش دبستانی در حین سال تحصیلی ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مطابق دستورالعمل اجرایی ابلاغی برنامه سنجش می باشند.(کودکان پیش دبستانی که مورد سنجش قرار گرفتند و تایید شدند، در سال بعد نیازی به گذراندن سنجش بدو ورود به دبستان نیست.)

 

یاسر موسوی نژاد کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و دبیر ستاد ثبت نام شهرستان سن ثبت نام در پایه اول را ۶سال تمام عنوان کرد و گفت:شرایط سنی ثبت نام دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی مطابق مفاد فصل سوم آئین نامه اجرایی مدارس انجام می پذیرد.

 

موسوی نژاد مقررات مدارس غیر دولتی، آموزش از راه دور و وابسته را تشریح کرد و گفت:مدارس غیر دولتی در زمان ثبت نام مجاز به اخذ شهریه مصوب(برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش)می باشند،انتخاب خدمات فوق برنامه درسی،تابستانی و مکمل ابلاغی کاملا اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عنوان در هنگام ثبت نام ممنوع است.

 

دبیر ستاد ثبت نام ادامه داد:مدارس غیر دولتی ملزم به نصب پوستر نرخ شهریه مصوب شهریه هستند.

موسوی نژاد افزود:قراردادهای ثبت نام قطعی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه www.mosharekatha.ir انجام و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

 

از اقداماتی که پس از پایان این نشست صورت گرفت،ابلاغ همکاران ستادی در اختیار آنان قرار گرفت و دستورالعمل ستاد ثبت نام سال تحصیلی جدید به صورت بخشنامه ای به مدارس ارسال شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت